Ana səhifə Repressiya Qurbanları Qurultayların materialları Nəşrlər Fotoalbom

Ziyadxan ƏLİYEV
SÜSLƏNMIŞ RƏNGLƏRIN POETIKASI


Zemfira SƏFƏROVA
FƏ­TUL­LAH ŞİR­VA­Nİ VƏ ONUN
"MU­Sİ­Qİ MƏ­CƏL­LƏ­Sİ" Rİ­SA­LƏ­Sİ


S.ƏLƏKBƏR
SAR­VAN VƏ "KAR­VAN"


Gövhər HÜSEYNOVA
MƏ­NA­LI ALİM ÖM­RÜ


Rüfət AĞAZADƏ
MÜASIR MƏRHƏLƏDƏ TIKINTI, MEMARLIQ VƏ ŞƏHƏRSALMA SIYASƏTILƏ BAĞLI PROBLEMLƏR


Arzu QULIYEVA
FİK­RƏT ƏMİ­RO­VUN SİM­FO­NİK MU­ĞAM­LA­RI


Könül ƏLİYEVA
ÇAĞ­DAŞ AZƏRBAYCAN TEATRININ DÜNYA TEATR PROSESINƏ INTEQRASIYASI VƏ AVANQARD TEATR PRINSIPLƏRI


Nuranə SƏLIMLI
XVIII-XIX ƏSR AZƏRBAYCAN YAŞAYIŞ EVLƏRININ DEKORATIV TƏRTIBATI


Nəzakət AZƏR
S.BƏHLULZADƏNIN XEYIR-DUA VERDIYI RƏSSAM


Gülnarə KƏRİMOVA
NAMİQ KAMAL VƏ AZƏRBAYÇAN TEATRI


Reza Cudi CABBARI
BMA-NIN VO­KAL İFA­ÇI­LIQ
PE­DA­QO­Jİ TA­Rİ­Xİ­NƏ BİR NƏ­ZƏR


Mehriban NOVRUZOVA
AZƏRBAYCAN RƏSSAMLIĞINDA QADIN OBRAZI


ƏLƏKBƏR QASIMOV
GÜRCÜ DRAMATURGIYASI NAXÇIVAN TEATRINDA


Təranə ƏLİYEVA
QANUN MUSIQI ALƏTI MINIATÜRLƏRDƏ


Ağahüseyn ANATOLLUOĞLU
MUĞAM ELMI MƏNBƏLƏRDƏ


Dəniz ƏHMƏDOVA
HÜSEYN CAVID IRSININ QORUNMASI VƏ TƏBLIĞINDƏ XATIRƏ EV
MUZEYLƏRININ ROLU


Kamil ƏFSƏROĞLU
BIR FILMIN TARIXÇƏSI


Vəfa MÜHACİROVA
KLASSIK RUS DRAMATURGIYASI SUMQAYIT TEATRININ SƏHNƏSINDƏ


Oqtay RZA
BIR MANAF DAYI VARDI…



 

Nəzakət AZƏR
S.BƏHLULZADƏNIN XEYIR-DUA VERDIYI RƏSSAM


 

- Ən gö­zəl rəng?
- Al­la­hın ya­rat­dı­ğı bü­tün rəng­lər gö­zəl­dir.
- Ən gö­zəl sev­gi?
- Ən gö­zəl, ən ül­vi Ya­ra­da­na olan sev­gi­dir.
Sual­la­rı­ma rəs­sam, ope­ra­tor və re­cis­sor Ələk­bər Mu­ra­dov be­lə ja­vab ver­miş­di. Ge­niş ta­ma­şa­çı küt­lə­si əsa­sən onu ek­ran­dan ta­nı­yır. Am­ma əs­lin­də o, ya­ra­dı­jı­lı­ğı­na rəs­sam­lıq­dan baş­la­yıb. 1967-ji il­də ilk sər­gi­si açıl­mış­dır. İn­di­yə­dək öl­kə­miz­də və xa­rij­də­ki sər­gi­lə­ri ma­raq­la qar­şı­lan­mış­dır. Axı­rın­jı də­fə 2008-ji ilin no­yabr ayın­da İra­nın Ur­mi­ya şə­hə­rin­də "İ­mam Rza (Ə.) möv­lu­du"­na həsr olun­muş Bey­nəl­xalq Fo­ru­mun nəz­din­də ke­çi­ril­miş fər­di sər­gi­də Ə.­Mu­ra­do­vun 19 əsə­ri gös­tə­ril­miş­dir. Bu fo­rum­da o, qı­zıl me­da­la la­yiq gö­rül­müş­dür. Bu 19 əsə­rin hər bi­ri İs­lam di­ni­nə və İs­lam fəl­sə­fə­si­nə həsr olun­muş­dur. Ümu­miy­yət­lə, onun son il­lər­də ya­rat­dı­ğı əsər­lər əsa­sən di­ni möv­zu­da­dır, əsər­lə­rin hər bi­ri Ya­ra­da­nın adı ilə bağ­lı­dır.
E­ti­raf edim ki, onun əsər­lə­ri­ni gör­mə­miş­dim. Gö­rən­dən son­ra an­la­dım ki, onun ya­ra­dı­jı­lı­ğın­da tə­sa­dü­fi heç nə yox­dur, hər şey­də xü­su­si bir qa­nu­nauy­ğun­luq var: ema­lat­xa­na­nın qa­pı­sın­dan baş­la­ya­raq xa­ri­ji sə­fər­lə­rə qə­dər.
E­ma­lat­xa­na bir ya­şa­yış bi­na­sı­nın zir­zə­mi­si ol­du­ğun­dan pil­lə­kən­lər aşa­ğı doğ­ru ge­dir. Və biz də aşa­ğı düş­dük - keç­miş zir­zə­mi və ya in­di­ki ema­lat­xa­na­ya. Ya­rım­qa­ran­lıq bir otaq­da ilk ba­xış­dan qey­ri-adi heç nə yox idi: mol­bert, rəng­lər, rəsm­lər, me­bel, sto­lüs­tü lam­pa­lar, ütü­lər və rəs­sa­mın kol­lek­si­ya­sı. Otaq­la­rın künj­lə­rin­də­ki hö­rüm­çək tor­la­rı san­ki on­la­rın qə­dim­li­yi­ni vur­ğu­la­ya­raq, hət­ta on­la­ra bir gö­zəl­lik ve­rir. Təs­vir­lə­ri diq­qət­lə seyr et­dik­də və on­la­rın ne­jə ya­ran­ma­sı haq­qın­da eşit­dik­də an­la­yır­san ki, əs­lin­də nə vaxt­sa zir­zə­mi ol­muş bu ema­lat­xa­na­da mis­tik ha­di­sə­lər­lə do­lu mü­jər­rəd möv­zu­lu rəsm­lə­rin ya­ran­ma­sı da tə­bii­dir.
Bu əsər "Də­niz­lə­rə əmr olun­du ad­la­nır". Də­niz­lə­rə əmr olun­du və hər yer su­ya qərq ol­du. Nuh pey­ğəm­bər hər bir jan­lı­dan bir jü­tü­nü gə­mi­yə gö­tü­rüb xi­las et­di. Qə­zə­bin­dən kö­pük­lə­nə­rək şa­hə qalx­mış dal­ğa­lar od püs­kü­rən sə­ma­ya doğ­ru qal­xır. Hə­yat mən­bə­yin­dən bi­ri olan su in­di hə­ya­ta son qo­yur. Rəs­sam bu əsə­ri qəs­dən köh­nə bir çər­çi­və­yə sal­mış­dır. Bu­ra­da çər­çi­və əsə­rin de­yil, əf­sa­nə­nin, möv­zu­nun köh­nə­li­yi­ni, qə­dim­li­yi­ni vur­ğu­la­yır. "Jə­hən­nəm qa­pı­la­rı" ad­la­nan di­gər bir əsə­rin qey­ri-adi ya­ran­ma ta­ri­xi var. Rəs­sam da­nı­şır ki, bir za­man bu­ra­da qə­ri­bə səs­lər eşi­dir­dim - inil­ti, qış­qı­rıq, hön­kür­tü… Elə bil kim­sə mə­nə əmr et­di, özüm­dən ası­lı ol­ma­ya­raq fır­ça­nı gö­tü­rüb işə baş­la­dım. Bu za­man nə kom­po­zi­si­ya, nə for­ma, nə fi­qur haq­qın­da fi­kir­ləş­dim. Bu hal üç gün da­vam et­di. İş ba­şa ça­tan ki­mi səs­lər kə­sil­di.
Jə­hən­nəm odun­da ya­nan gü­nah­kar in­san ruh­la­rı­nın son aqi­bə­ti bu əsə­rin əsas möv­zu­su­dur. Qa­ra fon­da əks olun­muş sa­rı, al, qı­zı­lı alo­vun için­də ya­nan in­san fi­qur­la­rı çox ki­çik öl­çü­lər­də təs­vir olun­sa da jiz­gi­lər ay­dın və də­qiq­dir. Möv­zu­sa bu əsər "Ke­çid" əsə­ri­nin da­va­mı­dır. "Ke­çid" in­san­la­rın Si­rat kör­pü­sün­dən ke­çi­di­dir. Bu, in­san­la­rın növ­bə­ti im­ta­ha­nı­dır. Təs­vir­də ye­nə rən­ga­rəng alov dal­ğa­la­rı əsas rol oy­na­yır. İn­san fi­qur­la­rı sı­ra ilə qey­ri-müəy­yən bir is­ti­qa­mə­tə "a­xır". Tək­rar ol­sa da qeyd edək ki, "Ke­çid" əsə­ri "Qi­ya­mət gü­nü"­nün da­va­mı­dır. Əl­bət­tə ki, möv­zu ba­xı­mın­dan. Qı­zı­lı tor­paq və al-qır­mı­zı tor­paq ara­sın­da say­sız-he­sab­sız in­san üfü­qə doğ­ru ye­ri­yir. Rəs­sam əsə­rin­də­ki qı­zı­lı tor­pa­ğı be­lə izah edir: "İn­san­la­rın jan atıb əl­də et­dik­lə­ri var-döv­lə­tə, qı­zıl və daş-qaş son an­da gə­rək­siz bir tul­lan­tı ki­mi ayaq­lar al­tın­da qa­lıb. İn­di bü­tün bun­lar in­san­la­ra kö­mək edə bil­mir". Bu­ra­da da rəs­sam çox us­ta­lıq­la ol­duq­ja xır­da in­san fi­qur­la­rı­nı də­qiq təs­vir et­mə­yə mü­vəf­fəq ol­muş­dur.
Növ­bə­ti təs­vir­lər "Kər­bə­la za­ma­nın as­ta­na­sın­da" və "Dua­lar qə­bul olu­nan­da" ad­la­nır. Bu əsər­lər rəs­sa­mın Kər­bə­la və Mək­kə zi­ya­rə­tin­dən bir xa­ti­rə­dir. "Kər­bə­la…" əsə­rin­də də al-qır­mı­zı gü­nə­şə doğ­ru ge­dən in­san­la­rı gö­rü­rük. İn­san­la­rın dü­zü­lü­şü han­sı­sa bir ya­zı­ya bən­zə­yir. Rəs­sam əsə­ri xət­tat­lıq sə­nə­ti ilə iş­lən­miş çər­çi­və ilə ta­mam­la­mış­dır. "Dua­lar qə­bul olu­nan­da" isə Kə­bə­nin ət­ra­fın­da­kı in­san top­lu­la­rı­nın ara­la­rın­da qı­ğıl­jım­lı şüa­lar on­la­rın dua­la­rı­nın qə­bul olun­du­ğu­na bir işa­rə­dir. Əsər­də­ki işıq "Do­ğul­ma" əsə­rin­də­ki işı­ğın ey­ni­dir. Ba­xır­san və bir ra­hat­lıq ta­pır­san. "Qız­dır­ma­lı yu­xu­lar", "Gü­nəş­dən aşa­ğı, yer­dən yu­xa­rı" əsər­lə­ri­ni rəs­sam yu­xu­la­rın­da gör­dük­lə­ri­ni kə­ta­na kö­çür­müş­dür. "Mu­sa və Ha­run", "Nar, hey­va və al­ma" və b. əsər­lər hə­dis­lər əsa­sın­da ya­ran­mış­dır. "Mü­qəd­dəs" əsə­rin­də­ki in­san isə tor­paq­dan al­dı­ğı ener­gi­ni al-əl­van rəng­lər­lə ət­ra­fa pay­la­yır. Rəng­lər nik­bin əh­val-ru­hiy­yə­li­dir. Bu rən­ga­rəng­lik­dən fərq­li ola­raq "Yed­di mü­qəd­dəs" və İmam Əli­yə həsr olun­muş di­gər iki əsər­də bə­yaz rəng əsas rol oy­na­yır. Ağ kə­tan üzə­rin­də­ki ağ rəng­li fi­qur­la­rı rəs­sam qı­zı­lı rəng­lər­lə vur­ğu­la­yır. Əsa­sən İmam Əli­yə həsr olun­muş bu əsər­lər İran­da çox bö­yük ma­ra­ğa sə­bəb ol­muş­dur. Rəs­sam qeyd edir ki, bun­lar bu bö­yük şəx­siy­yə­tə olan sev­gi­nin bəh­rə­si­dir.
Ə­lək­bər Mu­ra­dov tək­jə di­ni möv­zu­lar­da de­yil, həm də tə­biət və məi­şət möv­zu­la­rı­na da mü­ra­jiət edir. Onun ya­ra­dı­jı­lı­ğı­nın bə­zə­yi olan pey­zac­lar in­sa­nın gö­zü­nü ox­şa­yır və ru­hu­na bir ra­hat­lıq ve­rir. "İs­tə­mə­səm də na­ğıl gö­rü­rəm sə­ni, Əmir­jan" əsə­ri rəs­sa­mın Əmir­jan kən­din­də keç­miş uşaq­lıq il­lə­ri, Sət­tar Bəh­lul­za­də ilə bağ­lı xa­ti­rə­lə­rin­dən ya­ran­mış­dır. O, ilk xe­yir-dua­sı­nı da­hi Sət­tar­dan al­mış­dır, ki­ne­ma­toq­ra­fi­ya­ya gəl­məz­dən əv­vəl rəs­sam ol­muş­dur. Rəng­lə­ri də, dəst-xət­ti də Sət­ta­rı xa­tır­la­dır. Be­lə də ol­ma­lı idi. Ələk­bər Mu­ra­dov hə­lə ki­çik yaş­la­rın­dan Sət­tar sə­nə­ti­nin vur­ğu­nu idi. İlk sər­gi­si­nə gə­lən­lər ara­sın­da Sət­tar da ol­muş­du. Əmir­jan ad­lı rəng­li na­ğı­lı da ona Sət­tar­dan keç­miş­di - ha­va ilə, su ilə… Onun fır­ça­sı ilə rəng­lər di­lə gəl­di, ma­vi sə­ma­da Əmir­ja­nın sim­vo­lu olan uja mi­na­rə­ni bu­lud­lar ört­dü, aşa­ğı­da ev­lər, elekt­rik di­rək­lə­ri, əsən meh jan­lan­dı. Bu, əsl İmp­res­sio­nizm idi. "Ax­şa­ma doğ­ru" qü­rub edən gü­nə­şin qı­zar­tı­sı göm­göy Xə­zə­rə na­xış vur­du. Su­lar se­vin­di. "Dan ye­rin­də" gü­nə­şin qı­zı­lı şə­fəq­lə­ri ilə xır­da ağ lə­pə­lər gö­rüş­dü. Su­lar ye­nə se­vin­di. "Sö­yüd­lər", "U­ja dağ­lar­da", "Ha­mı­sı bir­lik­də", "Mə­nim 22 ya­şım var" de­yən tut ağa­jı, "Ba­taq­lıq", "Nax­çı­van", "Gü­nor­ta", "Mu­si­qi­nin əv­və­li", "İ­lan­dağ", "Dan ul­du­zu", "Heç nə eşi­dil­mir", "Ab­şe­ron", "Yol", "Bu­zov­na ba­ğı", "Mu­ra­dın do­ğul­du­ğu ev", və nə­ha­yət, "Sət­ta­rın şa­mı". Bu əsər­lə­rin hər bi­ri Sət­ta­rın şa­mı ilə nur­lan­mış­dır. Ma­vi, bə­yaz, çəh­ra­yı, sa­rı, qır­mı­zı, ya­şıl rəng­lər hər bir əsər­də do­mi­nant­dır. Bun­lar Ab­şe­ro­nun, eli­mi­zin-oba­mı­zın, doğ­ma tor­pa­ğı­mı­zın rəng­lə­ri­dir. Ye­tər ki, seyr edə­sən… Lə­pə­lə­rin sə­si­ni eşi­dər­sən, tor­pa­ğın, də­ni­zin ət­ri­ni du­yar­san. Hər bi­ri rəs­sa­mın əh­val-ru­hiy­yə­si­nin, da­xi­li alə­mi­nin, sev­gi­si­nin, ar­zu­la­rı­nın, xə­yal­la­rı­nın və dü­şün­jə­lə­ri­nin bəh­rə­si­dir.
Ə­lək­bər Mu­ra­do­vun özü­nə­məx­sus üs­lu­bu və tex­ni­ka­sı var. O, yağ­lı bo­ya ilə təs­vi­rin üzə­rin­dən nis­bə­tən qa­tı rəng­lər­lə müəy­yən ştrix­lər­lə "vur­ğu­la­yır", for­ma­la­rı hiss olu­na­jaq qə­dər qa­ba­rıq gös­tə­rir. Mən­zə­rə­lə­ri imp­res­sio­niz­mi, mü­jər­rəd möv­zu­la­rı isə sür­rea­liz­mi xa­tır­la­dır ("Qız­dır­ma­lı yu­xu­lar", "Baş­lan­ğıj", "Za­man" və s.).
Son­da göy­dən üç al­ma düş­dü və "Na­ğı­lın so­nu" ya­ran­dı. San­ki bu na­ğıl çox­dan unu­dul­muş­du və al­ma­la­rı hö­rüm­çək to­ru bü­rü­müş­dü. Bu yal­nız "Na­ğı­lın so­nu" idi. Hə­yat isə da­vam edir­di. Rəs­sam, re­cis­sor və ope­ra­tor Ələk­bər Mu­ra­dov ye­nə növ­bə­ti fil­min kadr­la­rı­nı tə­səv­vür edir, sse­na­ri üzə­rin­də iş­lə­yir, təd­ris­lə məş­ğul olur, son­da isə ye­nə rəng­lər dün­ya­sı­na - ema­lat­xa­na­ya tə­lə­sir. Çün­ki onu növ­bə­ti bir fi­kir na­ra­hat edir və o Ya­ran­ma­lı­dır.