Ana səhifə Repressiya Qurbanları Qurultayların materialları Nəşrlər Fotoalbom

Ziyadxan ƏLİYEV
SÜSLƏNMIŞ RƏNGLƏRIN POETIKASI


Zemfira SƏFƏROVA
FƏ­TUL­LAH ŞİR­VA­Nİ VƏ ONUN
"MU­Sİ­Qİ MƏ­CƏL­LƏ­Sİ" Rİ­SA­LƏ­Sİ


S.ƏLƏKBƏR
SAR­VAN VƏ "KAR­VAN"


Gövhər HÜSEYNOVA
MƏ­NA­LI ALİM ÖM­RÜ


Rüfət AĞAZADƏ
MÜASIR MƏRHƏLƏDƏ TIKINTI, MEMARLIQ VƏ ŞƏHƏRSALMA SIYASƏTILƏ BAĞLI PROBLEMLƏR


Arzu QULIYEVA
FİK­RƏT ƏMİ­RO­VUN SİM­FO­NİK MU­ĞAM­LA­RI


Könül ƏLİYEVA
ÇAĞ­DAŞ AZƏRBAYCAN TEATRININ DÜNYA TEATR PROSESINƏ INTEQRASIYASI VƏ AVANQARD TEATR PRINSIPLƏRI


Nuranə SƏLIMLI
XVIII-XIX ƏSR AZƏRBAYCAN YAŞAYIŞ EVLƏRININ DEKORATIV TƏRTIBATI


Nəzakət AZƏR
S.BƏHLULZADƏNIN XEYIR-DUA VERDIYI RƏSSAM


Gülnarə KƏRİMOVA
NAMİQ KAMAL VƏ AZƏRBAYÇAN TEATRI


Reza Cudi CABBARI
BMA-NIN VO­KAL İFA­ÇI­LIQ
PE­DA­QO­Jİ TA­Rİ­Xİ­NƏ BİR NƏ­ZƏR


Mehriban NOVRUZOVA
AZƏRBAYCAN RƏSSAMLIĞINDA QADIN OBRAZI


ƏLƏKBƏR QASIMOV
GÜRCÜ DRAMATURGIYASI NAXÇIVAN TEATRINDA


Təranə ƏLİYEVA
QANUN MUSIQI ALƏTI MINIATÜRLƏRDƏ


Ağahüseyn ANATOLLUOĞLU
MUĞAM ELMI MƏNBƏLƏRDƏ


Dəniz ƏHMƏDOVA
HÜSEYN CAVID IRSININ QORUNMASI VƏ TƏBLIĞINDƏ XATIRƏ EV
MUZEYLƏRININ ROLU


Kamil ƏFSƏROĞLU
BIR FILMIN TARIXÇƏSI


Vəfa MÜHACİROVA
KLASSIK RUS DRAMATURGIYASI SUMQAYIT TEATRININ SƏHNƏSINDƏ


Oqtay RZA
BIR MANAF DAYI VARDI…



 

Reza Cudi CABBARI
BMA-NIN VO­KAL İFA­ÇI­LIQ
PE­DA­QO­Jİ TA­Rİ­Xİ­NƏ BİR NƏ­ZƏR


 

A­zər­bay­can vo­kal oxu­ma mək­tə­bi­nin in­ki­şa­fi pro­se­sin­də keç­miş rus so­vet vo­kal mək­tə­bi­nin çox bö­yük ro­lu ol­muş­dur. 1921-ci il­də, ilk növ­bə­də, da­hi bəs­tə­ka­rı­mız Üze­yir Ha­cı­bəy­li və bir sı­ra qa­baq­cıl mu­si­qi xa­dim­lə­ri­nin səy­lə­ri nə­ti­cə­sin­də Azər­bay­can Döv­lət Kon­ser­va­to­ri­ya­sı ya­ran­dı (in­di­ki BMA). 1925-ci il­dən isə, baş­qa fa­kül­tə­lər­lə bə­ra­bər, kon­ser­va­to­ri­ya­da vo­kal təd­ri­si də baş­lan­dı. Vo­kal si­nif­lə­ri öz pro­qam­la­rı­nı dün­ya klas­sik­lə­ri­nin əsər­lə­ri əsa­sın­da qu­rur­du­lar. Be­lə ki, A.V.Mot­sart, C.Ver­di, D.Ros­si­ni, P.Çay­kovs­ki, N.Rims­ki-Kor­sa­kov, Ü.­Ha­cı­bəy­li, M.Ma­qo­ma­yev ki­mi bəs­tə­kar­la­rın əsər­lə­ri­nə üs­tün­lük ve­ri­lir­di. Bu da qeyd olun­ma­lı­dır ki, keç­miş so­vet vo­kal mək­tə­bi­nin təd­ris sis­te­min­də, xü­su­si ola­raq, ope­ra sin­fi­nə bö­yük önəm ve­ri­lir­di. Bil­di­yi­miz ki­mi, kon­ser­va­to­ri­yan­nın ilk vo­kal müəl­lim­lə­ri (mil­li kadr­la­rı­mı­zın ol­ma­dı­ğın­dan) Mosk­va və Pe­ter­burq kon­ser­va­to­ri­ya­la­rın­dan də­vət olu­nan mü­tə­xəs­sis­lər idi. On­lar da vo­kal təd­ri­sin­də rus so­vet vo­kal me­to­di­ka­sı­na əsas­la­nır­dı­lar. Be­lə ki, kon­ser­va­to­ri­ya­da vo­kal şö­bə­si açı­lan­dan ope­ra sin­fi­nin"­ta­ma­mi­lə ye­ni üfüq­lər­də" işi­nin təş­ki­li zə­ru­rə­ti ba­rə­də mə­sə­lə qal­dı­rıl­dı. Azər­bay­can pro­fes­sio­nal vo­kal mək­tə­bi­nin ya­ran­ma­sın­da da­hi mü­ğən­ni Bül­bü­lün əvəz­siz ro­lu ol­muş­dur. O Azər­bay­can Döv­lət Kon­ser­va­tor­ya­si­nin ilk vo­kal­çı­sı ol­muş ilk vo­kal ka­fed­ra­sı­nın mə­zu­nu və İta­li­ya­da təh­sil al­miş ilk mil­li vo­kal müəl­li­mi ol­muş­dur. Be­lə ki, 1931-ci il­də Bül­bül Məm­mə­dov bə­dii ifa­sı üz­rə məs­lə­hət­çi ki­mi də­vət olu­na­raq, so­lo oxu­ma sin­fi­nin müəl­li­mi ki­mi fəa­liy­yət gös­tər­miş­di. O za­man ka­fed­ra­da təc­rü­bə­li müəl­lim­lər ara­sın­da K.S.İ­sa­çen­ko, R.V.Kar­ve, L.N.Ba­la­novs­ka­ya, K.L.Knij­ni­kov, S.K.Qols­ka­ya ki­mi vo­kal­çı­lar və di­gər­lə­ri də iş­lə­yir­di­lər. 1933-cu il­də Mosk­va­da Mu­si­qi­çi-ifa­çı­la­rın Bi­rin­ci Ümu­mit­ti­faq mü­sa­bi­qə­sin­də Bül­bül lau­reat adı­nı qa­za­nır. 1939-cu il­də isə ADK-nın vo­kal ka­fed­ra­sı vo­kal təh­si­li mə­sə­lə­lə­ri üz­rə ümu­mit­ti­faq konf­ran­sı­na ha­zır­la­şır. Ba­kı kon­ser­va­to­ri­ya­sın­dan he­sa­bat­çı ki­mi, ye­nə də Bül­bül se­çil­miş­di. Gör­kəm­li mü­ğən­ni çox il­lər ər­zin­də onun ifa­çı­lıq və pe­da­qo­ji təc­rü­bə­si­ni ümu­mi­ləş­dir­miş "A­zər­bay­can oxu­ma mək­tə­bi" üzə­rin­də iş­lə­miş­di. Bu el­mi işin­də Bül­bül mil­li vo­kal ifa­çı­lı­ğı xü­su­siy­yət­lə­ri­ni­nin ana­li­zi (xa­nən­də və aşıq­la­rın sə­nə­ti) haq­qın­da mə­lu­mat ve­rir. Bun­dan baş­qa,­ Av­ro­pa vo­kal sə­nə­ti­nin klas­sik ənə­nə­lə­ri­nin in­ki­şa­fı ta­ri­xi­nə ma­raq­lı eks­kurs ve­rir. Bu el­mi işin ən qiy­mət­li cə­hə­ti o idi ki, Bül­bül ümum­qə­bu­lo­lun­muş Av­ro­pa oxu­ma tər­zi ilə mil­li oxu­ma tər­zi­nin üz­vi sin­te­zi haq­qın­da özü­nün me­to­di­ka­sı­nı açıq­la­yır və vo­kal təh­si­li­nin in­ki­şa­fın­da onun konk­ret yol­la­rı­nı gös­tə­rir.
50-60-ci il­lər­də Azər­bay­can kon­ser­va­to­ri­ya­sı­nın vo­kal ka­fed­ra­sın­da ye­ni nə­sil is­te­dad­lı təc­rü­bə­li pe­da­qoq­lar müəl­lim­lik fəa­liy­yə­ti­nə baş­la­dı. Hə­min il­lər­də, qo­ca­man pe­da­qoq M.A.­Ko­lo­to­va­nın fəa­liy­yə­ti­nin son çağ­la­rın­da sin­fin­də bir qrup gənc mu­ğən­ni oğ­lan və qız­lar ye­tiş­miş­di­lər. Onun tə­lə­bə­lə­rin­dən bi­ri - Fi­rən­giz Əh­mə­do­va par­laq səs­lə­nən və im­kan­la­rı­na gö­rə müx­tə­lif ob­raz­lar ya­ra­dan li­rik-dra­ma­tik sop­ra­no sə­sə ma­lik mü­ğən­ni ki­mi ye­tiş­miş­di. (son­ra­lar F.Əh­mə­do­va SSRİ xalq ar­tis­ti ol­muş­du.) Bu il­lər­də V.A.­Ni­kols­ki, K.N.Knij­ni­kov, A.M.Bra­gin ki­mi ope­ra ta­ma­şa­la­rı­nın fə­al iş­ti­rak­çı­la­rı həm də kon­ser­va­to­ri­ya­nın vo­kal ka­fed­ra­sın­da müəl­lim­li­yə baş­la­dı­lar. Qeyd et­di­yi­miz ki­mi, nə­zər­dən ke­çir­di­yi­miz il­lər ilk növ­bə­də Bül­bü­lün ya­ra­dı­cı və pe­da­qo­ji is­te­da­dı­nın çi­çək­lən­mə­si döv­rü­nə aid­dir. Onun mə­zun­la­rı içə­ri­sin­də AOBT-un so­lis­ti Azər­bay­can əmək­dar ar­tis­ti F.Meh­di­yev, Azər­bay­can Döv­lət Mu­si­qi­li Ko­me­di­ya Teat­rı­nın so­list­lə­ri, əmək­dar ar­tist K.Kə­ri­mov və xalq ar­tis­ti M.Əh­mə­dov, bun­dan baş­qa xal­qı­mı­zın çox se­vim­li est­ra­da mü­ğən­ni­si, xalq ar­tis­ti Mir­zə Ba­ba­yev də var idi. Onu da qeyd et­mək la­zım­dır ki, Bül­bü­lun sin­fi­ni 1952-ci il­də bəs­tə­kar Ra­miz Müs­ta­fa­yev də bi­tir­miş­dir (son­ra­lar Azər­bay­ca­nın gör­kəm­li bəs­tə­ka­rı, "Va­qif " ope­ra­sı­nın, xor əsər­lə­ri­nin, mah­nı və ro­mans­la­rın müəl­li­fi ol­muş­dur). Onun so­nun­cu tə­lə­bə­lə­rin­dən bi­ri də ope­ra teat­rı­nın bas-ba­ri­ton sə­sə ma­lik so­lis­ti ki­mi ta­nın­mış əmək­dar ar­tis­ti Əli Haq­ver­di­yev ol­muş­dur. Bu il­lər­də SSRİ xalq ar­tis­ti Şöv­kət Məm­mə­do­va­nın pe­da­qo­ji fəa­liy­yə­ti xü­su­si ilə fərq­lə­nir­di. Mə­lum­dur ki, Azər­bay­can­da o ilk qa­dın ope­ra mü­ğən­ni­si idi ki, ope­ra teat­rı­nın səh­nə­sin­də müx­tə­lif ob­raz­lar ya­rat­mış­dı. Bu mü­ğən­ni İta­li­ya­da vo­kal təh­si­li al­mış və son­ra­lar Ki­yev kon­ser­va­to­ri­ya­sı­nın vo­kal şö­bə­si­ni bi­tir­miş­dir. Onu da qeyd et­mək la­zım­dır ki, Ş.Məm­mə­do­va­nın is­tək və xa­hi­şi ilə rus bəs­tə­ka­rı R.M.Qlier Azər­bay­ca­na də­vət olun­muş­dur. Azər­bay­can xalq mu­si­qi­si­nə və mə­də­niy­yə­ti­nə bö­yük ma­raq gös­tə­rən Qlier "Şah­sə­nəm" ope­ra­sı­nı yaz­mış, və bu əsə­ri Ş.Məm­mə­do­va­ya həsr et­miş­dir. Onu da de­yək ki, "Şah­sə­nəm" ob­ra­zı­nın ilk par­laq ya­ra­dı­cı­sı Ş.Məm­mə­do­va ol­muş­dur. Möh­tə­şəm sə­sə ma­lik mü­ğən­ni uzun müd­dət ope­ra teat­rı­nın so­lis­ti ki­mi rus və Qər­bi Av­ro­pa bəs­tə­kar­la­rı­nın ope­ra­la­rın­da müx­tə­lif ob­raz­lar ya­rat­mış­dır. Onun ope­ra mü­ğən­ni­li­yi ilə bə­ra­bər, pe­da­qo­ji fəa­liy­yə­ti də diq­qə­tə­la­yiq­dir. Be­lə ki, 1946-47-ci il­lər­də kon­ser­va­to­ri­ya­da, vo­kal ka­fed­ra­sı­na rəh­bər­lik et­miş, 1949-cu il­lər­dən onun pro­fes­so­ru, 1946-50-ci il­lər­də isə vo­kal fa­kül­tə­si­nin de­ka­nı ol­muş­dur. O, pe­da­qoq ki­mi cox uğur­la­ra sa­hib ol­muş, ye­tir­mə­lə­ri ara­sın­da 2-ci Za­qaf­qa­zi­ya gənc mu­si­qi­çi-ifa­çı­la­rın mü­sa­bi­qə­si­nin lau­rea­tı, N.Ra­qu­li­na, son­ra­lar isə SSRİ xalq ar­tis­ti, dün­ya­şöh­rət­li mü­ğən­ni M.Ma­qo­ma­yev xü­su­si se­çil­miş­lər. Bu il­lər­də vo­kal ka­fed­ra­sın­da bir ne­çə par­laq, əvəz­siz müəl­lim­lər iş­lə­miş­lər. On­la­rın ara­sın­da gö­zəl sə­sə ma­lik, İta­li­ya­da əla vo­kal mək­tə­bi gör­müş N.R.Va­lats­si ka­fed­ra­da uzun müd­dət (1947-68) sə­mə­rə­li ça­lış­mış­dır. Tə­lə­bə­lə­rin­dən M.Ti­ta­ren­ko, S.As­la­no­va, F.Mu­ra­do­va və baş­qa­la­rı­nın ad­la­rı­nı çək­mək olar. Ka­fed­ra­nın gör­kəm­li və fə­al müəl­lim­ləin­dən bi­ri də İ.A.L­vo­viç ol­muş­dur. Gö­zəl vo­kal­çı və təc­rü­bə­li müəl­lim oal­raq o bir çox is­te­dad­li ka­dir­lar ye­tiş­dir­miş­dir. Onun tə­lə­bə­lə­ri ara­sın­da Fi­dan və Xu­ra­man Qa­sı­mo­va ba­cı­la­rı da ol­muş­dur. Di­gər ifa­çı­lıq ka­fed­ra­la­rın­da ol­du­ğu ki­mi, bu­ra­da da tə­lə­bə­lər­lə iş müx­tə­lif kon­sert­lər­lə vəh­dət­də apa­rı­lır­dı. O cüm­lə­dən, mü­sa­bi­qə kon­sert­lə­ri ke­çi­ri­lir­di. Bü­tün bun­lar tə­lə­bə­lər tə­rə­fin­dən ix­ti­sas sin­fin­də yi­yə­lən­miş ol­duq­la­rı bi­lik­lə­rin təc­rü­bi iş­lə­dil­mə­si­nə yar­dım edir­di. 1956-ci il­dən Mosk­va­da Ümu­mit­ti­faq vo­kal­çı­lar və ba­let ar­tist­lə­ri­nin mü­sa­bi­qə­si ke­çi­ri­lir­di. Onun ilk res­pub­li­ka mər­hə­lə­si hə­min ilin ap­re­lin­də ta­ri­xin­də Ba­kı­da baş tut­muş­du. Mün­sif­lər he­yə­ti­nə vo­kal sə­nə­ti mü­tə­xəs­sis­lə­rin­dən Bül­bül (sədr), Ş.Məm­mə­do­va və b. da­xil idi­lər. 1957-ci il­də isə hər iki qo­ca­man sə­nət­kar Ümum­dün­ya gənc­lər və tə­lə­bə­lər fes­ti­va­lı­nın mü­sa­bi­qə­si mün­sif­lər he­yə­ti tər­ki­bi­nə də­vət olun­muş­du­lar. 50-ci il­lə­rin son­la­rın­da ADK-nın vo­kal ka­fed­ra­sı­nın keç­miş So­vet öl­kə­si­nin baş­qa kon­se­va­to­ri­ya­la­rı ilə əla­qə­lə­ri da­ha da möh­kəm­lə­nir, be­lə ki, gö­rüş­lər ke­çi­ri­lir, el­mi-me­to­dik təc­rü­bə mü­ba­di­lə­si apa­rı­lır­dı. Hə­min il­lər­də vo­kal ka­fed­ra­sın­da bir çox ye­ni­lik­lər olur­du. Ar­tıq bu təd­ris böl­mə­sin­də tək­cə ope­ra mü­ğən­ni­lə­ri yox, həm də ka­me­ra ifa­çı­la­rı ye­tiş­di­ril­mə­yə baş­lan­dı. Bu si­nif­də dərs­lə­ri təc­rü­bə­li və is­te­dad­lı müəl­lim­lər Y.A.Q­ross­man və V.M.Koz­lov apa­rır­dı. 1961-64-cü il­lər­də vo­kal ka­fed­ra­sı­nın mü­di­ri ta­nın­mış və is­te­dad­lı ope­ra mü­ğən­ni­si R.M.Tri­fo­nov, son­ra­kı il­lər­də isə (1964-92) Ka­mal Kə­ri­mov ol­muş­lar. K.Kə­ri­mov bir mü­ğən­ni ki­mi Mu­si­qi­li Ko­me­di­ya Teat­rın­da fəa­liy­yət gös­tər­miş, həm də Azər­bay­can bəs­tə­kar­la­rı­nın ope­ret­ta­la­rın­da yad­da­qa­lan ob­raz­lar ya­rat­mış, həm də kon­ser­va­to­ri­ya­da müəl­lim­lik fəa­liy­yə­ti­lə cid­di məş­ğül olur­du. Çox bö­yük bil­gi­lə­rə ma­lik olan mü­tə­xəs­sis, əsl zi­ya­lı in­san ola­raq, onun rəh­bər­li­yi al­tın­da bir ne­çə is­te­dad­lı vo­kal­çı ye­tiş­mış­dir. On­lar­dan İvan Sa­zo­nov ha­zır­da Sa­ra­tov teat­rın­da ça­lı­şır, Ye­le­na Ze­lens­ka­ya Bö­yük teat­rın so­lis­ti­dir, İl­ya Li­vins­ki və El­xan Ab­bas­qu­li­yev Al­ma­ni­ya teatr­la­rın­da ça­lı­şır­lar. Qri­qo­ri Vay­ner İs­rail­də fəa­liy­yət gös­tə­rir, El­dar Əli­yev Bül­bül mü­sa­bi­qə­sin­də Qran Pri mü­ka­fa­tı­na la­yiq gö­rü­lüb, ha­zır­da İta­li­ya­da­dır, Mux­tar Mə­li­kov isə Tür­ki­yə­nin An­ta­li­ya teat­rın­da uğur­la ça­lı­şır. Müx­tə­lif il­lər­də ka­fed­ra­da ça­lı­şan müəl­lim­lər içə­ri­sin­də N.Tri­fo­nov, Q.Tar­ta­kov, A.­Pop­çen­ko, Y.Ye­mel­ya­no­va, N.Va­sil­yevs­ka­ya, C.Mu­ra­do­va, S.As­la­no­va, V.Top­çi­ye­va, V.Koz­lov, H.Ə­li­yev, A.­Haq­ver­di­yev, A.­Kə­ri­mov, F.Meh­di­yev, M.Bə­di­rov, L.İ­ma­nov, R.Kə­ri­mo­va, S.Mir­za­ye­va, Fi­dan və Xu­ra­man Qa­sı­mo­va ba­cı­la­rı­nı da qeyd et­mək la­zım­dır. On­la­rın çox bö­yük əmə­yi sa­yə­sin­də ye­ti­şən tə­lə­bə­lə­ri Azər­bay­can Döv­lət Ope­ra və Ba­let Teat­rı, Mu­si­qi­li Ko­me­di­ya Teat­rı, bir çox mu­si­qi təd­ris ocaq­la­rın­da və baş­qa öl­kə­lə­rin te­atr səh­nə­lə­ri və kon­sert sa­lon­la­rın­da uğur­la fəa­liy­yət gös­tə­rir­lər. Təc­ru­bə­li müəl­lim­lər­dən M.Bə­di­ro­vın tə­lə­bə­si A.Ab­dul­la­yev, E.­Qu­li­ye­va­nın tə­lə­bə­lə­ri Ş.Qu­li­yev, Z.İs­ma­yı­lo­va, D.Ə­sə­do­va, H.Ə­li­ye­vin tə­lə­bə­si F.Ha­cı­ye­va, vo­kal müəl­li­mi R.Kə­ri­mo­va­nın tə­lə­bə­lə­ri A.­Zey­na­lo­va, İ.­Xə­li­lo­va, C.Ba­ba­ye­va, F.Qa­sı­mo­va­nın tə­lə­bə­lə­ri S.Cə­fə­rov, M.Qu­li­ye­va, Ə.Ab­dul­la­yev, X.Qa­sı­mo­va­nın tə­lə­bə­lə­ri isə G.İs­ma­yı­lo­va, F.Məm­mə­do­va, D.Ə­li­ye­va və baş­qa­la­rı­nın da adı­nı çək­mək olar. Hə­min il­lər­də ka­fed­ra­nın müəl­lim­lə­ri ara­sın­da xü­su­si ola­raq, Fi­dan və Xu­ra­man Qa­sı­mo­va ba­cı­lar­nın fəa­liy­yə­ti­ni xü­su­si vur­ğu­la­maq la­zım­dır. On­lar ar­tıq Azər­bay­can vo­kal mək­tə­bi­nin bö­yük uğur­lar qa­zan­mış mü­tə­xəs­sis­lə­ri ol­muş və dün­ya şöh­rə­ti qa­zan­mış mü­ğən­ni­lər­dir­lər. Fi­dan Qa­sı­mo­va İs­veç­rə­nin pay­tax­tı Ce­nev­rə­də ke­çi­ri­lən çox nü­fuz­lu vo­ka­list­lər mü­sa­bi­qə­sin­də qa­lib gəl­miş, İta­li­ya­nın Ver­çel­li şə­hə­rin­də C.Viot­ti­nin xa­ti­rə­si­nə həsr edil­miş mü­sa­bi­qə­də bi­rin­ci mü­ka­fa­tı qa­zan­mış­dır. Xu­ra­man Qa­sı­mo­va isə Yu­na­nıs­tan­da ke­çi­ri­lən Ma­ri­ya Kal­las adı­na bey­nəl­xalq mü­sa­bi­qə­də "Qran Pri" və P.Çay­kovs­ki adı­na Bey­nəl­xalq mü­sa­bi­qə­nin lau­rea­tı adı­na la­yiq gö­rü­lən ilk Azər­bay­can vo­kal­çı­sı­dır. Fi­dan və Xu­ra­man Qa­sı­mo­va­lar fit­ri is­te­da­da ma­lik vo­kal­çı­lar pe­da­qoq ki­mi də öz cid­di fəa­liy­yət gös­tə­rir­lər. Tə­sa­dü­fi de­yil ki, gö­zəl vo­kal­çı ol­ma­sı­nı, ey­ni za­man­da en­sik­lo­pe­dik bi­lik­lə­ri­ni nə­zə­rə ala­raq, kon­ser­va­to­ri­ya­nın mü­di­riy­yə­ti 1994-ci il­dən BMA-nın vo­kal so­lo oxu­ma və ope­ra ha­zır­lı­ğı ka­fed­ra­sı­na rəh­bər­li­yi X.Qa­sı­mo­va­ya hə­va­lə et­di. Bu müd­dət ər­zin­də X.Qa­sı­mo­va həm də gö­zəl təş­ki­lat­çı­lıq qa­bily­yə­ti­ni də gös­tə­rir. Onun rəh­bər­li­yi al­tın­da ka­fed­ra­ya bir ne­çə is­te­dad­lı müəl­lim də­vət olun­du və bir çox ma­raq­lı təd­bir­lər ke­çi­ril­di.
Ka­fed­ra­nın müə­lim­lə­ri el­mi iş­lər sa­hə­sin­də də bir ne­çə ma­raq­lı me­to­dik töv­si­yə­lər və və­sait­lər əl­də et­miş­lər. Bu za­man­lar­da Bül­bül adı­na bey­nəl­xalq mü­sa­bi­qə­lər ke­çi­ri­lər­kən keç­miş So­vet öl­kə­si­nin mü­ğən­ni­lə­ri də jü­ri­li­yə də­vət edi­lir­di­lər. Xu­ra­man və Fi­dan Qa­sı­mo­va­lar da bu mü­sa­bi­qə­lə­rin mün­sif­lər he­yə­ti­nin üz­vi­lə­ri olub­lar. X.Qa­sı­mo­va hər bir tə­lə­bə­yə həm bir müəl­lim ki­mi fər­di ya­na­şır. O, tə­lə­bə­lə­ri­nin qa­bi­liy­yə­ti­nə, səh­nə mə­də­niy­yə­ti­nə və vo­kal xu­su­siy­yət­lə­ri­nə o cüm­lə­dən, dik­si­ya­ya bö­yük diq­qət ye­ti­rir, on­la­rın da­xi­li po­ten­sia­lı­nı la­zı­mi şə­kil­də aş­kar­la­ya bi­lir və hər za­man səs­lə­ri­nin qo­run­ma­sı haq­da düz­gün töv­si­yə­lər ve­rir. Xu­ra­man xa­nım tə­lə­bə­lə­rin re­per­tuar proq­ram­la­rı­na da çox cid­di ya­na­şır. Tə­bii ki, bu re­per­tuar­da klas­sik Qərb və rus bəs­tə­kar­la­rı­nın əsər­lə­rı bö­yük yer tu­tur. O bir ka­fed­ra mü­dü­ri ki­mi Azər­bay­can bəs­tə­kar­la­rı­nın ope­ra­la­rı­na, mah­nı və ro­mans­la­rı­na yer ayır­maq­la, hər bir tə­lə­bə­nin proq­ra­mın­da müt­ləq xalq ma­hı­la­rı və pro­fes­sio­nal Azər­bay­can mu­si­qi nü­mu­nə­lə­ri­nin ol­ma­sı­nın va­cib­li­yi­ni vur­ğu­la­yır. Bu­nu da qeyd et­mə­li­yik ki, Xu­ra­man xa­nın hər bir tə­lə­bə­nin fər­di vo­kal im­kan­la­rı­na gö­rə mü­na­sib re­per­tuar se­çir. Be­lə­lik­lə, müəl­lim­lik­lə ya­na­şı, Fi­dan və Xu­ra­man Qa­sı­mo­va­lar Azər­bay­can Ope­ra Ba­let Teat­rın­da uzun müd­dət fəa­liy­yət gös­tə­rə­rək, müx­tə­lif klas­sik və müa­sir Azər­bay­can və Av­ro­pa bəs­tə­kar­la­rın ope­ra­la­rın­da rən­ga­rəng, yad­da­qa­lan ob­raz­lar ya­ra­dıb­lar. On­la­rın uğur­la­rı ba­rə­də yer­li və xa­ri­ci mət­buat­da ki­fa­yət qə­dər ya­zı­lıb. Bun­dan baş­qa Qa­sı­mo­va ba­cı­la­rı kon­sert­lə­ri ilə (vo­kal-sim­fo­nik, ope­ra, ka­me­ra) həm Azər­bay­can­da, həm də bir çox xa­ri­ci öl­kə­lər­də fə­al və uğur­lu çı­xış edə­rək, vo­kal sə­nə­ti­mi­zi dün­ya are­na­sı­na çı­xa­rıb­lar.

R.C.Cabbari 1967-ji ildə Təbrizdə doğulub. 2001-07-ji illərdə Bakı Musiqi Akademiyasının
magistraturunu bitirib. Oxumağı da var. Bir müddət Dövlət Xor Kapellasında çalışıb. Tenordur. Hazırda BMA-nın aspirantıdır.