İmruz ƏFƏNDIYEVA, sənətşunaslıq doktoru
Biz, 60-cı illərdə musiqi sənətində ilk addımlarını atanlar özümüzü çox xoşbəxt sayırıq. Çünki böyük sənətçilərlə ünsiyyətdə olmuşuq: Qara Qarayev, Niyazi, Rəşid Behbudov, Fikrət Əmirov, Nəsibə Zeynalova, Müslüm Maqomayev... Əlbəttə, bu siyahını davam etdirmək də olar. HƏMİŞƏ ZİRVƏDƏ Tanrının bu xoşbəxtliyi bəxş etdiyi günlər bizə adi görünürdü, elə bilirdik ki həmişə belə olacaq. O bənzərsiz simaların çoxunu biz tez itirdik... Lakin hər birimiz onların sənətinin ölməzliyinə inanır, bununla təsəlli tapır, ruhları qarşısında baş əyirik. Bu il fevralın 5-də Qara Qaraev sənəti vurğunları fərəhlə, sevgi hissilə Fəxri xiyabana gül-çiçək dəstələri ilə gedib, onu ehtiramla yad etdilər. Dahi bəstəkarın tələbələri söz alıb sevimli müəllimləri haqqında xatirələrini söylədilər. Azərbaycan Bəstəkar İttifaqının sədri, Xalq artisti, professor Firənqiz Əlizadə xüsusi vurğuladı ki, Q.Qarayev XX yüzülliyin dünyaya bəxş etdiyi dahi sənətkarlardan, nadir simalardan biridir. O, Azərbaycan musiqisini bəşər mədəniyyətinə qovuşduran bir şəxsiyyətdir. F.Əlizadə bəstəkarın novatorluğundan, yüksək insani xüsusiyyətlərindən, pedaqoji prinsiplərindən danışdı. Q.Qarayev musiqisinin möhtəşəmliyindən, gözəlliyindən, orijinal məziyyətlərindən söhbət açdı. Həmin gün orada SSRİ xalq artisti, professor Arif Məlikov, Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin Sədri, Xalq yazıçısı Anar, moskvalı qonaq - tanınmış bəstəkar Oleq Qalaxov da çıxış etdilər. Axşamsa Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında bəstəkarın ecazkar, məftunedici əsərlərindən ibarət konsertin dinləyiciləri olduq. Yadımıza Qara müəllimin bütün xeyirxah əməlləri, hamımıza səmimi qəlbdən etdiyi əvəzsiz yaxşılıqları düşdü... Həmin illəri sanki yenidən yaşadıq... Səhərisi gün isə İncəsənət Muzeyində yenə də Q.Qarayevin son dərəcə cazibədar, bənzərsiz musiqisinin sehrinə düşdük: Simli kvartet, Skripka və fortepiano üçün Sonata, preludlər, romanslar. Səhərsi gün “Leyli və Məcnun” simfonik poeması əsasında bəstəkarın eyni adlı baleti səsləndi. Daha sonra, həmin gecə “Don-Kixot” simfonik qravürlər baletini də gördük. Əsərlər Azəbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet teatrında göstərildi. Açığını deyim ki, bu əsərləri sanki yenidən dərk etdim. Bəli, bu həqiqətdir! Çünki əsərlər yeni interpretasiyada səsləndi. Bizim görkəmli dirijorlarımız Cavanşir Cəfərov, Rauf Abdullayev, Elşad Bağırov sanki bu əsərlərə yeni nəfəs gətirmişdilər. Bəstəkarın yaradıcılığına xas olan ülvi gözəllik kateqoriyasını ön plana çəkmişdilər, bu gözəlliyin dramaturji “çəkisini” gücləndirmişdilər. İstər-istəməz akademik Dmitri Lixaçovun gözəllik kateqoriyasının estetik dəyəri barədə vaxtilə dediyi sözlər yada düşür: “Gözəllik - köhnənin son həddindəki yenilikdir. Mütləq yeni “dərk edilmir”. Yeni ilə köhnənin münasibətləri də zaman-zaman dəyişir. Sənətkarlığın yüksəlməsi o deməkdir ki, yenilik hissi getdikcə artır, çoxalır, köhnəlik isə azalır və tədricən yox olur”. Akademik D.Lixaçovun dərin mənalı sözlərində, ümumiyyətlə, iki vacib kateqoruyanın sanki uzlaşmasını görürük: novatorluq və gözəllik. Gözəllik kateqoriyasını hansı xüsusiyyətlər səciyyələndirdiyi bizə estetika elmindən bəllidir. Bunlar hansılardır? İlk növbədə həyatın dürüst şəkildə əksi, humanist idealların təzahürü, həmçinin yüksək sənətkarlıq, zövq, musiqi məzmununda həmahənglik, həqiqətin harmoniyasını açmaq və s. Elə bu keyfiyyətlərin hamısı Qara Qarayevin yaradıcılığında öz parlaq ifadəsini tapıb. Məhz bu xüsusiyyətlər Q.Qarayev yaradıcılığının “kredosunu” təşkil edir, onun simasını müəyyənləşdirir. Bu haqda görkəmli alim - teatrşunas C.Cəfərov çox gözəl demişdir: “Q.Qarayev tələbkar insan idi! Özünə qarşı tələbkar! Hər bir yeni əsər onun üçün zirvəyə qalxan yolda bir pillə idi, mərhələ idi. Bu pilləyə qalxan kimi heç geriyə də dönmədən onu inkar edirdi, çünki o, artıq keçmiş idi (mənim qeydim - İ.Ə). Bəstəkarı isə gələcək maraqlandırırdı, çünki orada hələ ələ keçməyən aləmlər var...”. Qara Qarayev doğma xalqını ülvi, hədsiz məhəbbətlə sevən şəxsiyyətlərdəndi. Düşünürəm ki, xalqa məhəbbət - gözəllik kateqoriyasının ən mühüm amillərindən biridir. Və bunun parlaq əksi elə 1938-ci ildə Q.Qarayevin yazdığı “Könül kantatası” əsərində (sözləri R.Rzanındır) tapıb. Bəstəkarın doğma yurda, gözəlliyin tərənnumünə həsr olunmuş bu kantatası Moskvada keçirilən Azərbaycan ədəbiyyatı və incəsənəti ongünlüyünün yekun konsertində səslənmişdi. Bu əsərdə Q.Qarayev aşıq musiqisinin təravətli intonasiyalarından və Azərbaycan xalq rəqslərinin səciyyəvi ritmlərindən faydalanmışdır. Bəstəkarın aşıq musiqisinə olan münasibəti “Vətən” operasında da (C.Hacıyevlə birgə) öz ifadəsini tapmışdır, daha çox Aslanın partiyasında, xor səhnələrində (“Qəhrəmani”, “cəngi” kimi aşıq havalarında). Məncə, “Yeddi gözəl” baletində gözəllik bir estetik kateqoriya kimi dolğun və tam şəkildə özünü büruzə vermişdir. Q.Qarayevin musiqisinin təsir qüvvəsi, emosional “çəkisi”, onun möhtəşəm magiyası bizi həmişə düşündürür. Öz intonasiyon lüğətini daim zənginləşdirən bəstəkar romantizm duyğularını daha çox “Yeddi gözəl”də aşılayır, parlaq musiqi ilə dinləyicini heyran edir. Bildiyimiz kimi, Q.Qarayev bu baletin ikinci redaksiyasını yazmaq qərarına gəlmişdi. Öz övladı qədər sevdiyi “Leyli və Məcnun” poeması da bəstəkara böyük şöhrət gətirmişdi. Nizaminin insana sonsuz məhəbbətlə dolu fəlsəfi poeziyası bəstəkar üçün elə bir siqlətli ədəbi zəmin olmuşdur ki, o özünün sənətkar qüdrətilə tam bitkin balet (simfonik poemanın musiqisi əsasında) bəstələmişdir. Əlbəttə, teatrın imkanları daxilində əsəri konkret tələblərə uyğunlaşdırmışdır. Həm simfonik poema, həm də baletin musiqisi sanki Leyli və Məcnunun məhəbbət himni kimi səslənir. Vaxtilə Nazim Hikmət böyük bəstəkarımız haqda demişdir: “Qara Qarayev Şərqdən Qərbə pəncərə açmışdır”. Necə də dərin mənalı sözlərdir! Şərq poeziyası, musiqisi, eləcə də fəlsəfəsi eynilə XX əsr sənətkarlarını yeni təfəkkürlə silahlandırmışdır. Bunun emosional təsiri və fəlsəfi “çəkisi” ilk növbədə Q.Qarayevin musiqisində bariz nəzərə çarpır deyəndə dərhal bəstəkarın “Leyli və Məcnun”, “Yeddi gözəl” əsərləri yada düşür. Tanınmış alim M.Q.Aqranovskinin təbirincə desək, Q.Qarayevin musiqisində “mövcud stereotiplərdən kənara çıxmaq” meyli güclüdür. Bu xüsusiyyət daha çox “İldırımlı yollarla” baletində qabarıq duyulur. Dahi Üzeyir Hacıbəyovun irsi, onun məsləhətləri Q.Qarayev üçün böyük bir məktəb olmuşdur. Bu haqda o özü belə demişdir: “Mən xöşbəxt adamam, çünki cavanlıqda böyük bir şəxsiyyət, bəstəkar Ü.Hacıbəyovdan dərs almışam. O, musiqimizin lap dərin qatlarına yiyələnməyi tövsiyə edirdi. Bu tək dürüst yoldur! Məhz buna görə Şostakoviç və Prokofyev əsl mənada dahi milli bəstəkardırlar (“ Sov.Muzıka, 1978, ¹2). Buna bənzər, bəlkə də daha dəqiq mülahizələrini Qara Qarayev digər bir ustadı barədə demişdir: “Müəllimim D.Şostakoviç haqqında dərin ehtiram və sevgisiz danışa bilmərəm. Mənim (yalnız mənimmi?) idealımın formalaşması onun adı ilə bağlıdır. Lakin “formalaşması” sözü mənim istədiyimi əks etdirmir, bu söz çox nəzəridir. Böyük ustadın şəxsi cazibəsi, onun özünəməxsus insani və bədii “maqnitizmi” məni qısa müddətdə tamam dəyişdi. Bu, müəllimin sagirdinə qeyri-adi güclü təsiri idi, ancaq bu təsir əl-qolu bağlamırdı, əksinə, yaradıcılığının inkişafına inanılmaz dərəcədə təkan verirdi. Düşüncəsiz uydurmaçılığa, kustarçılığa, musiqilə işbazlığa qəti yol vermirdi”. Q.Qarayev həmişə gərgin və məhsuldar işləyirdi. Sanki bu insan heç vaxt yorulmurdu. Onun özü haqqında dedikləri bu mənada çox maraqlıdır: “...sakitlik olan yerdə incəsənət yoxdur... Ömrümün qırx ildən çoxunu musiqiyə vermişəm. Bu yolda səhvlərim də olub, çətinliklərim də. Uğursuzluqlara da məruz qalmışam. Lakin deyə bilərəm ki, heç vaxt özümə güzəştə getməmişəm. Yəqin elə buna görə mən qocalığın yaxınlaşdığını hiss etmirəm. Və o məni qorxutmur”. Mən Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasını bitirdikdən sonra, müəllimlikdən başqa (musiqi tarixi və musiqi nəzəriyyəsi kafedrasında dərs deyirdim), bəstəkarlıq kafedrasında da laborant işləyirdim. Bu kafedraların bütün iclaslarında iştirak edir, protokolu yazarkən bəstəkarlıq kafedrasında gedən söhbətlərin şahidi olurdum. Qara müəllim bu iclaslarda həmişə səmimi çıxış edər, sözünü həmişə üzə şax deyərdi. Bir əhvalatı oxucularımıza danışmaq istərdim. Bəstəkar - tələbələrin ixtisas imtahanından sonra auditoriyaya toplaşdıq, burada kafedranın nümayəndələri əsərlər haqqında öz fikirlərini deməylidilər, mən isə bunları protokola qeyd etməliydim. Yaxşı yadımdadır, Fərəc Qarayevin əsəri müzakirə ediləndə hamı ona yekdilliklə “əla” qiymət yazdı, lakin Qara müəllim dedi ki, “mən isə ona “dörd” yazıram, çünki o bu il öz ixtisasına tam məhsuliyyətlə yanaşmayıb”. Hamı xahiş elədi “əla” yazılsın və hətta dekanımız dedi ki, “ biz faiz itiririk, bəstəkarlıq kafedrası həmişə birinci yerdə olub, indi isə geridə qalacaq”. Lakin Qara müəllim öz sözünün üstündə durdu, oğluna “əla” yazılmasına qol qoymadı. Bu fakt Qara müəllimin tələbkarlığından, prinsipal mövqeyindən xəbər verirdi. Tələbələrini öz övladları kimi sevən, onlarla fəxr edən Q.Qarayev yazırdı: “Vaxt var idi bizi - Azərbaycan bəstəkarlarını barmaqla saymaq olurdu. İncəsənətimiz gözlərimiz qarşısında möhkəmləndi, boy atdı, cəsarətlə Ümumittifaq miqyasına çıxdı, sonra isə dünyanın bütün qitələrində gur səslə öz varlığını bildirdi. Hazırda... Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin özünəməxsus layiqli yeri var”. Q.Qarayevin tələbələrinin musiqisi 60-cı illərdən başlayaraq dünyanın bir çox ölkəsində səslənir. Nəinki səslənir, həmçinin tədqiq edilir, araşdırılır. Q.Qarayev nəinki öz tələbələrinə, həm də bütün musiqiçilərə, insanlara əlindən gələn köməyi əsirgəməzdi. Bəstəkarın musiqişunaslıq elminin inkişafında da böyük rolu olmuşdur. Orta nəsil musiqişunaslarımızın hər biri Qara Qarayevin qayğısını, xeyirxahlığını hələ də minnətdarlıqla xatırlayırlar. 70-ci illərdə mən “Azərbaycan bəstəkarlarının mahnı yaradıcılığı” adlı namizədlik dissertasiyası üzərində işləyirdim. Dissertasiyamı görkəmli alim, sənətşunaslıq doktoru, leninqradlı professor Arnold Naumoviç Soxorun rəhbərliyilə tamamlamaq arzusundaydım. Bir gün Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının qapısını utana-utana açıb içəri girdim, dedim ki: “Qara müəllim, istəyirəm elmi rəhbərim Arnold Naumoviç olsun. Xahiş edirəm kömək edin”. Elə həmin gün o, A. Soxora məktub yazıb göndərdi. Tezliklə Leninqraddan cavab məktubu gəldi və həmin məktubda məhşur alim razılığını bildirmişdi. Qara müəllim dahi bəstəkar olmaqla yanaşı, həm də gözəl, həssas insan idi: oxuyub öyrənmək istəyən hər kəsə öz kömək əlini uzadardı. O, olduqca səmimi, qayğıkeş, mehriban idi. Sonralar da, mən həyatımın çətin anlarında onun yanına gəlirdim. Atam Məmməd Sadıq Əfəndiyevlə (atam 1941-42 ci illərdə Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasının direktoru işləyəndə Qara müəllimlə yaxın ünsiyyətdə olmuşdu) dost idilər, məni görəndə həmişə: “ Sən atanın yolunu davam etdirməlisən”, - deyərdi. Qara müəllim müqəddəs, pak insan idi. Biz hamımız onu minnətdarlıqla anır, parlaq yaradıcılığı ilə fəxr edirik. Bu məqaləni yazarkən mən Qara müəllimin müxtəlif nəslə mənsub tələbələrindən xahiş etdim ki, onlar öz müəllimləri haqqında ürək sözlərini desinlər. Firənqiz ƏlizadƏ: “Qara Qarayevin musiqisi bəşəri hisslər aşılayan, eyni zamanda öz əçdadlarına sədaqət ruhunda köklənmiş əlcatmaz və zəngin xəzinədir. Qara müəllimin fəlsəfi düşünçələri öz əksini onun təkrarsız, möhtəşəm yaradıçılığında tapmışdır. Əziz müəllimimizin ensiklopedik biliyi var idi. Onun hər bir cıxışı qəzet və jurnallarda, xusüsi olaraq qurultay və plenumlarda birmənalı qarşılanmırdı. Çünki bu məruzələrdə tənqidi fikirlər də var idi. Ümumiyyətlə, Q.Qarayevin dərin bilikləri müasir musiqiyə həsr olunmuş məruzələrində öz əksini tapırdı. Bu məruzələr böyük auditoriyaya malik idi, müxtəlif peşə sahibi olan insanları çəlb edirdi. Müasir mövzuya aid mühazirələrini Qara müəllim gah Ü. Haçıbəyov adına Azərbayçan Dövlət Konservatoriyasının böyük zalında, gah da Azərbayçan Bəstəkarlar İttifaqında söyləyirdi. Heyf, gərək bu mühazirələri biz o vaxt diktofona yazaydıq... Mən həmişə evimizə qayıdandan sonra, tez bloknotumu götürüb bu leksiyaların əsas məzmununu qeyd edirdim. Ü.Haçıbəyov adına Azərbayçan Dövlət Konservatoriyasında “ Müasir fənn”dən mühazirə oxuyanda həmişə Qara müəllim qarşımda çanlanırdı... O mənim xatirəmdə əbədi olaraq yaşayır. Mart ayında Azərbayçan Bəstəkarlar İttifaqında əziz müəllimimiz, dahi Q.Qarayevə həsr olunmuş Beynalxalq elmi-konfrans olaçaq. Burada müxtəlif ölkələrin nümayəndələri iştirak edəçəklər. Həmcinin Q.Qarayevə həsr edilmiş “Musiqi festivalı” kecirilməsi də nəzərdə tutulmuşdur. Musa Mirzəyev: Banisi Ü.Haçıbəyov tərəfindən qoyulan Azərbayçan bəstəkarlıq məktəbini Qara Qarayev yeni zirvəyə qaldırdı. Məhz Ü. Haçıbəyovun dövründə yeni və parlaq simalar meydana cıxdı. Dahi Q.Qarayevdən başqa biz Ç.Haçıyevi, Niyazini, F.Əmirovu xüsusi qeyd etməliyik. Bu şəxsiyyətlərin hər birinin adı ilə musiqimizdə yeniliklər kəşf olunmuşdur. Ü.Haçıbəyovun böyüklüyü, uzaqgörənliyi ondan ibarət idi ki, o Q.Qarayevi və Ç.Haçıyevi məhz Moskvaya oxumağa göndərmişdi və nə yaxşı ki, onlar Moskva Dövlət Konservatoriyasında təhsil almışdılar, məhz D. Şostakovicin sinfini bitirib, vətənə qayıtmışdılar. Q.Qarayev Bakıya qayıdandan sonra, böyük maarifcilik fəaliyyətinə başlayır və Ü.Haçıbəyov adına Azərbayçan Dövlət Konservatoriyasında gözəl kadrlar yetişdirir. Eləçə də müəllimlik fəaliyyətinə başlayan Ç.Haçıyev çavan bəstəkarların yetişməsində mühüm rol oynayır. Q.Qarayev öz tələbələrini yeni axtarışlara çəlb edirdi və bu axtarışlar sonda yüksək professionallığa gətirib cıxartmalıydı. Vaxt sürətlə dəyişirdi, yeni texniki üsullar yaranırdı. Q.Qarayev bunları gözəl dərk edir, yeniliklərə birinçi elə özü çan atırdı. Tələbələr, istedadlı insanlar Q.Qarayevin sinfini yüksək səviyyədə bitirirdilər. Qara müəllimin yaratdığı bəstəkarlıq məktəbinin devizi - yüksək tələbkarlıq və professionallıq idi. Mən Qara müəllimə cox borçluyam, cünki onun gözəl sənətkarlıq məktəbini kecmişəm. Qara Qarayev böyük ustalıqla tələbələrində zövq hissini oyadırdı, harmoniyaya, öz ixtisaslarına və digər sənətlərə sevgi aşılayırdı. O bizim ücün əvəzsiz örnək idi. Bilirdik ki, Qara Qarayevin musiqisi bütün ölkələrdə rəğbətlə qarşılanır. Mən çavan olanda (hələ məktəbdə oxuyanda) xalqımız dahi Nizaminin 800 illiyini qeyd etməyə hazırlaşırdı. Bildiyimiz kimi, o zamanlar Qara müəllim “Leyli və Məçnun” simfonik poemasını, F.Əmirov “Nizami” simfoniyasını yaratmışdılar. Mən isə tez-tez Filarmoniyaya dəlir, orkestrin məşqlərini izləyirdim. Və həmişə də Niyazinin yüksək sənətkarlığına və çiddiliyinə heyran qalırdım. “Leyli və Məçnun” musiqimizə yenilik bəxş edən əsərdir və sonralar Q.Qarayev yenidən Nizami dünyasına müraçiət etdi, “Yeddi gözəl”i yaratdı. Q.Qarayev tələbələrinə qayğı hissi ilə, hörmətlə yanaşırdı, onlara dəfələrlə deyirdi: “Milli sərvətlərimizi qorumaq lazımdır”. Elnarə Dadaşova: Qara Qarayevin tələbəsi olmaq şərəfi mənə nəsib olduğu ücün Allah-taalaya hədsiz dərəçədə minnətdaram. Dahi bəstəkar, pedaqoq, səmimi insan və müəllim olan Qara Qarayev tələbələrinin qəlbində silinməz izlər qoyub. Onun hər kəlməsi, iradı və nəsihəti bizlərə örnək, ibrət və yaradıçılıq yolumuzu istiqamətləndirən meyar olub. Bu, təhsil aldıqımız illərdə belə idi, indi də belədir. Bəstəkarın əsərləri səslənərkən sanki daxili və sirli bir aləmə qapı acılır. Hər dəfə çanlı ifada, yaxud onun əsərlərinin yazıya alınmış diskinə qulaq asarkən məndə qəribə bir həyəçan baş qaldırır. Qara Qarayevin musiqisi onun zövqünü, zəkasını, dünyagörüşünü, yaradıçılığının coxşahəli olmasını zəngin calarlar, tembr və dinamika səviyyəsi və mədəniyyəti ilə cox bariz şəkildə yenidən yaşadır və çanlandırır. Qara Qarayev aləmi, Qara Qarayev dünyası nə qədər əziz və doğmadır! Bu gün o mənim ücün yenə də çanlı, yeri görünən, əvəzsiz və əlcatmazdır. Hərdən düşünürəm, neçə olur ki, dahi müəllimlərinin vaxtilə gördüyü hər bir iş, əsər yaxud yazı, bu gün də aktual və tərbiyəvi xüsusiyyətlərə malik olur? Hansı elmi yaradıçılıq istiqamətlərində axtarış aparsam, məsləhət almaq istəsəm, onun istər musiqi əsərləri, istər elmi, yaxud publisistik irsi mənim köməyimə gələ, mənimlə maraqlı və ağıllı həmsöhbət ola bilir. Məsələn, məni Bəstəkarlar İttifaqının uşaq musiqisi təliminin bir rəhbəri kimi o belə istiqamətləndirir: “ uşaqlar musiqi səslərini rənglər və əlifba ilə yanaşı qavramağa başlamalıdır”. Tənqid mədəniyyətində də onun bəstəkar həmkarlarına yeni, bəzən zəif əsərlərinə qulaq asdıqdan sonra hər əyər-əskiyi qəlbə dəymədən qeyd etmək baçarığı örnək olub. O, hətta özünü də tənqid edə bilirdi. Məsələn, mahnı yaradıçılığına az müraçiət etdiyinə görə özünə istiqamət vermək, mövqeyini ən ali kürsülərdə də müdafiyə etməkdən, tənqidi fikirlərini mərkəzi qəzet səhifələrində söyləməkdən çəkinmirdi. Vaxtilə o, hətta kecmiş SSRinin təhsil nazirliyini də tənqid eləmişdi. Bu, estrada və çaz musiqisi fakultəsini bitirən məzunlara SSR Təhsil Nazirliyi tərəfindən diplom verilməsi ilə bağlı tənqid idi (“Sovetskaya kultura” 26.01.1979). Ən başlıçası isə odur ki, Qara Qarayev tələbələrindən hər birinin nəyə qadir olduğunu bilirdi. Odur ki tələbəsinin istər gələçək şəxsi həyatına ata məsləhəti verə bilməsi, istərsə də bəstəkarlıq yaradıçılığını istiqamətləndirməsi təəçüblü deyil, təqdirə layiqdi. Bu baxımdan vaxtilə mənə söylədiyi iki nəsihəti burada qeyd etmək istərdim: “ Sən cox düz yoldasan! Baxma, Həsən belə bəstələyir, Hüseyn belə yazır. Gələrsənsə əgər bir gün dodekafon yazı sisteminə (söhbət 12 ton sistemindən gedir) - gələrsən. Gəlməzsənsə əgər - çəhənnəm olsun! Sən cox düz yoldasan!” İkinçi nəsihət: “Sənin evin həmişə səliqəli, oçağın isti xörəkli olmalıdır. Kişilərin səliqəsiz və isti xörək olmayan evdən xoşu gəlmir.” Dahi bəstəkar - müəllimin və pedaqoqun qız tələbəsinə verdiyi son dərəçə sadə və müdrik öyüd və nəsihətləri. Xalqımızın sevimli şairi Rəsul Rza Q.Qarayev haqqında olduqça gözəl, son dərəçə səmimi sözlər demişdir: “Qaranın uğurları, müvəffəqiyyətləri birdən-birə yaranmamışdır... Qara özünəməxsus orijinal bir yol secdi. Və o, asan yolla tanınmaq, populyar olmaq yolu ilə getmədi. O yol da cətin yoldu. Cünki ləpir salınmış yolnan getmək asandır. Onun perspektivini görürsən. Bilirsən ki, burada büdrəmli bir şey yoxdur. Əngəl olaçaq bir daş, ağaç yoxdur. Burada başını aşağı salıb irəliləyə bilərsən. Lakin yeni yolla, elə bir yol ki, o təzədir, o yolnan getmək həm təhlükəli, həm də şərəflidir. Təhlükəlidir, cünki bu yolda cox büdrəmə, cox cətinliklər ola bilər. Şərəflidir, ona görə ki, bu yolu sən acırsan, bu yolla birinçi dəfə sən gedirsən. Əlbəttə, bu o demək deyil ki, Qara özünəməxsus yolnan gedəndə bütün ondan qabaqkı musiqi aləminin zənginliklərini rədd eləmişdi və onların hec birini nəzərə almamışdı: Yox, belə deyil...O, Azərbayçan musiqisinin və dünya musiqisinin qazandığı nailiyyətləri öyrənərək, bilərək, onların əsasında yeni bir yolla getdi, yeni bir yol yaratdı...”
|