|
Bəşər övladı öz soyuna Adəm adı qoymadı. Daş kimi, dəmir kimi möhkəmlik dilədi: - Daşdəmir qoydu, Qəmbər qoydu.
Canını daş kimi bərk görmək istərkən ürəyini daş elədi. Başdaşına dönməmişkən - ölməmişkən bütöv-diri varlığıyla sağlığında daş oldu, daşlara yoldaş oldu. Vətəndaş olmadı, Vətənə daş oldu - qara daş, yarı canlı, yarı daş. "Bənidaş şəhəri" - Daş insanın vətəni adlandı məskəni. Nağıllara düşdü bu ad: "Bənidaş şəhrinin sirri" - İnsan öldü diri-diri. Cismiylə - bədəniylə, yurduyla - məskəniylə daş oldu insan oğlu. Ürəklərdən bir ah qopdu: "Ahın dağlara-daşlara"... Daş insanın dilində alqışı, tənəsi, qarğışı dağlara üz tutdu, sirrini dağa bağladı: "Yanasan, a dağlar", - deyib ağladı. Özünün daş sifətinə, daş mənliyinə qarğadı. Daşa dönüb büt oldu, abidə görkəmində tuncdan, mərmərdən yonulmuş büst oldu - heykəlləşdi, Çıxıb mağara komasından, daşınan-divarınan əlləşdi. Əzrayılnan hölləşdi-güləşdi. Ölümün gücün yenmək üçün fəndlər-fellər fikirləşdi. Dağların-qayaların simasında özünü tapdı: "Saldaş", "Qavaldaş", "Papaqdaş", "Çətəndaş", "Çürükdaş" adlandı. Daş halına gizlin-gizlin yandığından daş bağrına çınqı düşdü, odlandı: - Axı niyə daş oldum, daşlara yoldaş oldum. "Papaqdaş" - üzü nurlu, papaqlı babamın dünyanın atgetməz yollarında üzü üzlər gördüyü, heyrətə düşüb donduğu ilahi heykəlidir. "Saldaş" - bütöv daş, insan canlı vücuduyla, heysiyyəti, duyğusuyla sala dönüb - heykəlləşib. "Qavaldaş" - insan harayının öz sirli nidasında - musiqi sədasında tərcümanıdır. "Çətəndaş" - kiminsə bir çətən külfəti, bir bölük ailəsi - vətənin övladları dönüb daş olub, bir vaxtlar vətənə vətəndaş olub, indi də onların görkəmində vətən daş olub: "Bənidaş şəhəri". Bəs "Çürük daş" nə deyir? Necə yozaq bu sirri? Mənliyi-vicdanı çürük olan nadanın görk üçün nifrət heykəlidirmi? Yox, yox, bəlkə bu dünyanın onulmaz dərdlərindən xiffət çəkib əriyən, için-için çürüyən bir kəmtale yazığın bədbəxt heykəlidirmi? Niyə daş oldu insan? Dünyanın qəribə möcüzəsi daş elədi insanı. Təbiətin gözəlliyi - cilvəsi, gözəllərin canalıcı işvəsi Heyrətdən - sevincdən daş elədi insanı. Yox, yox, təkcə bu olmadı, təkcə şadlıq, toy olmadı... İnsanlıqdan iraq olan murdarlığı, idbarlığı görəndə düşdü dəhşətə Çəkilib qınına daş oldu insan... Dilinə gətirəmmədi Nə ülvi gözəlliyi, Nə də dünyalara sığmayan kədəri, nifrəti, lənəti. Heyrətdən, hiddətdən dondu, daşa döndü bəşər oğlu. "Qoy daşa dönüm", daş üzümdən - bərk, sirimsimiş, lal-kirimiş sifətimdən oxusunlar nifrətimi, sevincimi, hiddətimi! Bax beləcə türk övladı öz oğluna Adəm adı əvəzinə Qəmbər adı qoydu. Qənbər - çay daşı, çaylaq daşı!.. Bir çaylaq daşıyam - sellər-sular kürüyüb gətirib məni dağlardan-daşlardan, nə bilim, haralardan... Dünyanın ha üzündən, bəlkə Haramı düzündən, Bilir bircə Yaradan!..
Öz dərdimə özüm yandım, Bir Lələ bayatısı çəkdim: "...Yemərəm hər aşdan mən"... Hər aşı - hər acını, şirini nuş eləmək bu dünyanın gərdişini bilən üçün deyil asan. Aqil insan yeyəmmədi hər aşı, udammadı hər sözü, qəhər boğdu, dili ağzında yandı, dili ağzında dondu, daşa döndü. "Nə atam var, nə anam, Yaranmışam daşdan mən". Yanıb-yaxıldı insan, Özünə dedi böhtan: - Nə ata əkib məni, Nə ana doğub məni. Yer ayrıldı, yerdən çıxdım dombalan kimi, insan oğlu yalan dedi olmayan kimi.
Göy yarıldı göydən düşdüm göy daşı kimi - göy muncuğu kimi, dolu sucuğu kimi. Daşdan doğulmadan daş oldu insan, inandı nadan... "Dinmək gümüşdü, susmaq qızıl", - dedi, dinmədi. Dərdini bəyan etmədi, odunu büryan etmədi; qızıl susmağında - daş lallığında qaldı kar daş kimi. "Daşların da dili var" - daş-qaşları muncuq düzümündə yığdı sinəsinə, taxdı gərdənbəndinə - insan övladı.
Mirvari muncuğu, Sən kimi suçuydun? Göz yaşından yoğrulub-yapıldın, kimin boynuna taxıldın, günahına yaxıldın. Hər kəsin halını öz rənginlə - dilinlə bəyan etdin. Mənfur ürəklinin bumbuz köksündə daş bağırlı mirvari dözmədi - fikir çəkdi, yanağına xiffət çökdü. Pis ruhdan, pis nəfəsdən ağ rəngi soldu-saraldı, rəng verib - rəng aldı. Arif insan oxudu Mirvarinin solğun bənizindən dərdini!.. - Daşların da dili var! Kim nə ürəkdədirsə, daşlar-qaşlar, muncuqlar O ürəyin sirrini ya saralıb-solmaqla, ya da pardaqlanmaqla - gül kimi açılmaqla anladıb gözlər, bəyan etdi bizlərə...
Pirlərə, ocaqlara daş donunda tapındı, başına dolandı, öpdü - ziyarət etdi. Göydən yerə enən Məkkənin qara daşı Göydən seyr etdi yerdəki bəlaları. Dözəmməyib yerə yağdı, bəşərin başına çaxdı. "Allahın üstünə tökülsün", "Allahın üstünə qarlasın" deyimi aldı öz yerini: Allahın timsalında göydən yerə töküldü insanları birliyə - haqqa qaytarmaq üçün! Məkkənin zəvvarları qara daşı dərdini deməyə ümid yeri bildilər. Məkkənin qara daşı, bəs niyə qaralmısan?! Tanrının gözləriylə göydən hər şeyi gördün, odlandın - yandın, qaraldın! Səndən imdad istəyən bəşər ibrət götürsün, özünə gəlsin - yolun düzünə gəlsin. Zülm, əndişə üzündən heyrətə düşmüş rəngi-halını görsün, lal məlalını görsün. Haqqa tapınsın, haqqa qayıtsın: "Yoldan çıxdın, yola gəl", - deyib tutsun özünə eyib. Azmış yoldan çəkilsin, Ədalət dünyasına insanın ürəyindən əzəmətli bir saray tikilsin!..
|
|