Ana səhifə Repressiya Qurbanları Qurultayların materialları Nəşrlər Fotoalbom

ÖN SÖZ


Yüsif BALASAQUNLU
Şah İsmayıl XƏTAİ
Abbas TUFARQANLI
Ağ AŞIQ
Dirili QURBANİ


Meh­di HÜSEYN
"OTELLO"


Sevda MƏMMƏDOVA
OPERA SƏHNƏMIZIN
SÖNMƏZ ULDUZU


Aydın DADAŞOV
İS­TE­DA­DIN QÜDRƏ­Tİ


Məryəm ƏLİZADƏ
О, ТЕАТРДА…ТЕАТРЫ СЕВИР


Könül ƏLİYEVA
M.S.ƏFƏNDIYEVIN
TEATRŞÜNASLIQ FƏALIYYƏTI


İmruz ƏFƏNDİYEVA
TANINMIŞ DIRIJOR VƏ BƏSTƏKAR


Paşa ƏLİOĞLU
ZƏR QƏDRİNİ ZƏRGƏR BİLƏR


Kəmalə ƏLƏSKƏRLİ
VOKAL SƏNƏTİMİZİN FƏXRİ


Səadət ABDULLAYEVA
AZƏRBAYCAN XALQ MUSİQİSİ
VƏ TƏSVİRİ SƏNƏTİ


Sürəya QARACABƏY ÇELİK
1940-60-Cİ İLLƏR ARASINDA TEATR


Afaq AŞUMOVA
PARLAQ ORQAN IFAÇISI
(Rəna İsmaylovanın yaradıcılıq fəaliyyəti haqqında)


Orman ƏLİYEV
TARİXİ FİLMLƏRDƏ
MİLLİ HƏYATIN TƏSVİRİ


Vaqif YUSİFLİ
MUĞAM SEVGİSİ


Kamilla SƏDİRXANOVA
BAKI MUSİQİ AKADEMİYASININ KONSERTMEYSTER
USTALIĞI SİNFİNİN ƏHƏMİYYƏTİ VƏ FORMALAŞMASI


Firuz MUSTAFA
DÜNYA- TEATR MODELİ…
və ya əksinə,
Teatr dünyanın modeli kimi


ÇOXŞAXƏLİ YARADICILIQ


Eyvaz ZEYNALLI
QOBUSTANDA BİR GÜN


Nəsib BAYRAMOĞLU
ARI DÜNYASI


AYDAN
HEYKƏLLƏR, HEYKƏLLƏR…



 

Vaqif YUSİFLİ
MUĞAM SEVGİSİ


 

Muğ­am­la­rı­mı­zı uşaq­lıq­dan se­vi­rəm. On iki-on üç ya­şım­dan hər ba­zar günü, sa­at 2-də Azər­bay­jan ra­dio­su­nun “Muğ­am sa­a­tı”na qu­laq ası­ram. Muğ­am­dan al­dığ­ım zövqü heç bir mu­si­qi­dən ala bil­mi­rəm. Us­tad şa­i­ri­miz Sə­məd Vu­rğ­un vax­ti­lə yaz­mış­dı ki: “Azər­bay­jan mu­si­qi­si muğ­a­mat üstündə qu­rul­muş­dur. Ey­ni za­man­da bu, yal­nız Azər­bay­jan zövqü dey­il, bütün Qaf­qaz və Şərq xal­q­la­rı­nın bə­dii zövqüdür. Fəxr edi­rik ki, ya­rat­dığ­ı­mız böyük mu­si­qi mək­tə­bi nə­in­ki Azər­bay­jan­da, həm də Azər­bay­jan­dan xa­rij­də bir çox xal­q­la­ra möh­kəm tə­sir gö­s­tər­mək­də­dir”. Böyük şa­i­rin alt­mış il ön­jə söy­lə­diyi bu fi­kir­lər ye­ni əs­ri­mi­zin əv­vəl­lə­rin­də tam hə­qi­qə­tə çe­v­ri­lib. Muğ­am sə­nə­ti­nə döv­lət qayğ­ı­sı, xüsu­si­lə Azər­bay­ja­nın bi­rin­ji xa­nı­mı Me­h­ri­ban Əliy­e­va­nın bu sa­hə­də fə­al­lığı, Azər­bay­jan muğ­a­mı­nı dünya­da təb­liğ et­mək üçün gördüyü iş­lər göz qa­bağ­ın­da­dır.
Mən mu­si­qişünas ya da müğam təd­qi­qat­çı­sı dey­i­ləm. Am­ma ye­ri gəl­dik­jə sə­nə­ti­nə va­leh ol­duğ­um, sə­si­ni din­lə­mək­dən böyük zövq duy­duğ­um muğ­am us­ta­la­rı, on­la­rın ya­ra­dı­jı­lığı haq­qın­da ya­zı­lar yaz­mı­şam. Bu ya­zı­la­rın bir qi­s­mi elə il­lər boyu hər nö­m­rə­si­ni se­və-se­və oxu­duğ­um “Qo­bu­s­tan” cur­na­lın­da çap olu­nub. Bu cur­nal­da ən so­nun­ju ya­zım sə­siy­lə fə­lək­lə­rə mey­dan oxuy­an Alim Qa­sı­mov haq­qın­da olub. İn­di isə is­təy­i­rəm oxu­ju­la­ra ye­ni bir ifa­çı haq­qın­da söz açım. Əs­lin­də, onun sə­nə­tə gə­li­şi ye­ni dey­il, iy­ir­mi il­dən ar­tıq­dır sə­nət­də­dir, te­le­vi­ziya ka­nal­la­rın­da də­fə­lər­lə onun ifa­sın­da muğ­am­la­ra, xalq mah­nı­la­rı­na, təs­ni­f­lə­rə qu­laq as­mı­şıq. Mən is­te­dad­lı bir muğ­am ifa­çı­sı Ru­zə İbi­şo­va­dan söz aç­maq is­təy­i­rəm.
Azər­bay­jan muğ­am sə­nə­tin­də qa­dın ifa­çı­la­rın da öz ye­ri var və mən ön­jə xa­tır­lay­ı­ram XIX əsrdə ya­şay­an Mir­zə Güllə­ri (mər­hum xalq ya­zı­çı­mız Əzi­zə xa­nım Jə­fər­za­də onun haq­qın­da ro­man da ya­zıb). So­nra xa­tır­lay­ı­ram Ya­vər xa­nım Kə­lən­tər­li­ni, Hə­qi­qət Rzay­e­va­nı, Rüba­bə Mu­ra­do­va­nı, Şöv­kət Ələk­bə­ro­va­nı, Sa­ra Qə­di­mo­va­nı, Zey­nəb Xan­la­ro­va­nı, Tükəz­ban İs­may­ı­lo­va­nı..İn­di­nin özündə də bu ənə­nə da­vam edir. Sə­ki­nə İs­may­ı­lo­va, Qən­dab Qu­liy­e­va, Ya­qut Ab­dul­lay­e­va, Nə­za­kət Tey­mu­ro­va və ne­çə-ne­çə qa­dın xa­nən­də­lə­ri­miz. Ru­zə xa­nım İbi­şo­va da bu gö­zəl səs­li qa­dın xa­nən­də­lə­ri­miz­dən bi­ri­dir.
O, Ağ­da­şın Lə­ki kən­din­də dünyaya göz açıb. Bu kənd Ağ­da­şın ən gö­zə­g­ə­lim­li, ən ya­ra­şıq­lı bir kən­di­dir, həm əha­li­si­nin, həm də ziy­a­lı­la­rı­nın say­ı­na gö­rə bi­rin­ji kənd say­ı­lır. Lə­ki dey­ən­də mən XIX əs­ri xa­tır­lay­ı­ram. Şir­van ədə­bi mək­tə­bi­nin ye­tir­mə­si olan Mir­zə İs­may­ıl Qa­sir ya­dı­ma düşür. O Qa­sir ki, Şir­van­dan yol alıb Lən­kə­ra­na və ora­da müəl­lim­lik eləy­ib, Lən­kə­ran­da, o bö­lg­ə­də ya­şay­an şa­ir­lə­ri yığ­ıb ba­şı­na, “Fövjül-füsə­ha” ədə­bi məj­li­si­ni təş­kil edib. Am­ma Ru­zə xa­nım Lə­ki­dən çı­xan ilk xa­nən­də­dir.
Elə uşaq­lıq­dan sə­si olub və bu sə­sin ilk sı­naq mey­da­nı Lə­ki or­ta mək­tə­bi­nin bə­dii öz­fə­a­liyy­ət dər­nəyi olub. Mək­tə­bin, kən­din o za­man­kı ənə­nə­vi təd­bir­lə­rin­də bu səs ya­vaş-ya­vaş ji­la­la­nıb, Ağ­da­şın ray­on təd­bir­lə­ri­nə də çağ­ı­rıb­lar, so­nra bu səs re­s­pub­li­ka bə­dii öz­fə­a­liyy­ət kol­lek­tiv­lə­ri­nin kon­sert­lə­rin­də də eşi­di­lib. Adə­tən, qız uşaq­la­rı­nın oxu­mağ­ı­na, bu sa­hə­də təh­sil al­ma­la­rı­na bi­rin­ji ma­ne­çi­lik ai­lə­dən ba­ş­la­nır, am­ma ai­lə­də heç kim Ru­zə­nin is­təy­i­nə əks get­mə­di. 1985-ji il­də Ru­zə sə­nəd­lə­ri­ni Asəf Zey­nal­lı adı­na or­ta ix­ti­sas mu­si­qi mək­tə­bi­nə ver­di. Am­ma ya­şı çat­ma­dığ­ı­na gö­rə hə­min il onun sə­nəd­lə­ri­ni qə­bul et­mə­di­lər.Am­ma sə­nəd qə­bu­lu za­ma­nı onu oxut­muş­du­lar, sə­si­ni bəy­ən­miş­di­lər. Di gəl ki…Yax­şı bu dünya­da xey­ir­xah in­san­lar var. Us­tad Əli­ba­ba Məm­mə­dov onun sə­si­ni eşit­miş­di, bi­lən­də ki, qı­zın sə­nəd­lə­ri­ni ya­şı ta­mam ol­ma­dığ­ı­na gö­rə qə­bul elə­mir­lər, götürdü onu öz an­sam­lı­na-“Hu­may­un”a.
–Mən “Hu­may­un” an­sam­lın­da bir il ça­lış­dım. Məq­sə­dim öy­rən­mək, görüb-götürmək idi. O za­man bu an­sam­lın ən gö­zəl çağ­la­rıy­dı. Əli­ba­ba Məm­mə­dov, Təh­mi­raz Şi­ri­nov, Zümrüd Məm­mə­do­va bu an­sam­lın şö­h­rə­ti­ni Azər­bay­jan­dan uzaq­la­ra da yay­mış­dı­lar.Mə­nə də ara­bir on­la­rın kon­sert­lə­rin­də çı­xış elə­mək üçün şans ve­ri­lir­di. Bir il­dən so­nra A.Zey­nal­lı adı­na mu­si­qi mək­tə­bi­nə da­xil ol­dum. Bi­lir­si­niz ki, bu­ra­da tə­lə­bə­lər ay­rı-ay­rı muğ­am us­ta­la­rı­nın sin­fin­də təh­sil alır­lar. Mə­nim muğ­am müəl­li­mim ta­nın­mış xa­nən­də Nə­ri­man Əliy­ev idi. Nə­ri­man müəl­lim ko­ri­fey sə­nət­kar Sey­id Şu­şin­ski­dən dərs al­mış­dı və muğ­am sə­nə­tin­də onun lay­iq­li da­vam­çı­sı idi.Dey­ir­lər, Ağa (Sey­id Şu­şin­ski) xə­s­tə­lə­nən­də onu hə­mi­şə Nə­ri­man müəl­lim əvəz edir­miş. Nə­ri­man Əliy­ev mə­nə muğ­a­mın bütün sir­lə­ri­ni öy­rət­di. Hə­mi­şə dey­ir­di ki, bu muğ­am­lar əsrlə­rin ya­di­g­a­rı­dır, ona to­xun­maq ol­maz, klas­sik ənə­nə­lə­ri qo­ru­maq la­zım­dır, am­ma hər kəs bu muğ­a­ma öz nə­fə­si­ni, sə­si­nin özünə­məx­sus ça­la­rı­nı qat­ma­lı­dır.1990-jı il­də mu­si­qi mək­tə­bi­ni bi­tir­dim və is­təy­ir­dim ki, Fi­lar­mo­niy­a­nın so­li­s­ti olum, ifa­çı­lıq təjrübəm da­ha da art­sın. Am­ma gör­kəm­li bə­s­tə­ka­rı­mız Süley­man Ələ­sg­ə­rov mə­ni bu fi­k­rim­dən da­şın­dır­dı. De­di ki, sə­nin ömrün boyu oxu­mağa vax­tın ça­ta­jaq, am­ma mu­su­qi təh­si­li­ni gə­rək ya­rım­çıq qoy­may­a­san. Süley­man müəl­lim bir-iki kon­sert­də mə­nim ifa­mı din­lə­miş­di, məm­nun qal­mış­dı. Sə­nəd­lə­ri­mi Üzey­ir Ha­jı­bəy­li adı­na Ba­kı Mu­si­qi Aka­de­miy­a­sı­na ver­dim və qə­bul olun­dum. Müəl­li­mim İs­lam Rzay­ev idi. Al­lah ona qə­ni-qə­ni rəh­mət elə­sin. O, müğam dəry­a­sı idi. Mən o dəry­a­dan bir-iki ovuj nə­sə götürmüşəm­sə, özümü xoş­bəxt he­sab edi­rəm. Təh­sil il­lə­rin­də də xa­nən­də­lik fə­a­liyy­ə­ti­mi da­vam et­dir­dim. Ye­nə “Hu­may­un”da, so­nra Azər­bay­jan­da ilk fol­k­lor an­sam­b­lı olan “İrs”də oxu­dum.
Be­lə­jə sa­rı­şın qı­zın – Ru­zə­nin sə­nət ömürlüyü ba­ş­lay­ır. O, kon­ser­va­to­riy­a­nın so­nun­ju kur­sun­da oxuy­ar­kən Azər­bay­jan ra­dio və te­le­vi­ziy­a­sı­nın S.Rüstə­mov adı­na Xalq Ça­lğı Alət­lə­ri Or­ke­s­t­ri­nə so­list ki­mi qə­bul olu­nur. Or­kestr­lə Ü.Ha­jı­bəy­li­nin, S.Rüstə­mo­vun, Q.Hüseyn­li­nin, T.Qu­liy­e­vin, H.Xan­məm­mə­do­vun, J.Ja­ha­ng­i­ro­vun, R.Mi­ri­ş­li­nin, N.Əzi­mo­vun və baş­qa bə­s­tə­kar­la­rın sək­sə­nə ya­xın klas­sik əsər­lə­ri­ni ifa edir, Ağ­a­sə­lim Ab­dul­lay­e­vin rəh­bər­lik et­diyi “Araz” xalq ça­lğı alət­lə­ri an­sam­b­lı­nın müşay­i­ə­ti ilə iy­ir­miyə ya­xın mah­nı və təs­nif, “Bay­a­tı Şi­raz”, “Ma­hur Hin­di”, “Xa­rij Se­g­ah”, “Mir­zə Hüseyn se­g­a­hı” muğ­am də­s­tg­ah­la­rı­nı len­tə al­dı­rır.
Yax­şı ya­dım­da­dır..Ne­çə il ön­jə (dox­sa­nın­jı il­lə­rin son­la­rıy­dı) Az.TV-də “Muğ­am ko­ser­ti”nə ba­xır­dım. Ru­zə İbi­şo­va “Bay­a­tı-Şi­raz” oxuy­ur­du. Mən bu muğ­a­mı çox ifa­çı­la­rın sə­sin­də din­lə­mi­şəm. Ən çox xo­şu­ma gə­lən Ya­qub Məm­mə­do­vun ifa­sı olub. Xüsu­si­lə onun bu də­s­tg­ah­da “Bay­a­tı-İs­fa­han”ı , da­ha so­nra “Zil Bay­a­tı-Şi­raz”ı şa­q­raq zə­ng­u­lə­lər­lə, gur və mə­la­hət­li səs­lə oxu­ma­sın­dan böyük feyz al­mış­dım. Elə Ru­zə­nin müəl­li­mi ol­muş Nə­ri­man Əliy­e­vin oxu­duğu “Bay­a­tı-Şi­raz” da pis dey­il­di. Ru­zə­nin oxu­duğu “Bay­a­tı-Şi­raz” da gö­zəl idi, özünə­məx­sus idi. Ən ba­ş­lı­ja­sı, ja­van müğən­ni bu də­s­tg­ah­da Füzu­li qə­zəl­lə­ri­ni oxuy­ur­du. “Pən­beyi-daği-jünun iç­rə ni­han­dır bə­də­nim, Di­ri ol­duq­ja li­ba­sım bu­dur, öl­səm kə­fə­nim”…
-Açığ­ı­nı dey­im ki, mən ifa elə­diy­im hər bir muğ­a­ma özümün sə­nət əsə­ri ki­mi ba­xı­ram. Bəl­kə mə­nim ifam­da nə­sə ça­tış­ma­sın, am­ma onu özümkü elə­məyə ça­lı­şı­ram. Ba­şa düşürəm ki, muğ­am dünya­sın­da Xan, Sey­id Şu­şin­ski, Jab­bar, İs­lam Ab­dul­lay­ev, Ya­qub Məm­mə­dov, Ha­jı­ba­ba Hüsey­nov, Arif Ba­bay­ev, İs­lam Rzay­ev, Alim Qa­sı­mov ki­mi zir­və­lər var. Və mən də o zir­və­lə­rə sığ­ın­mı­şam. Qa­dın­lar üçün ki­şi­lər ki­mi muğ­am oxu­maq çox ağ­ır­dır. Elə ağ­ır muğ­am­lar var ki, on­la­rı biz qa­dın xa­nən­də­lər oxu­mağa jə­sa­rət elə­mi­rik.Am­ma Ya­vər Kə­lən­tər­li­nin, Rüba­bə Mu­ra­do­va­nın, Sa­ra xa­nı­mın oxu­duğu muğ­am­lar elə bi­li­rəm, qiy­mət­li sə­nət in­ji­lə­ri­dir, muğ­am abi­də­lə­ri­dir.Dey­i­lə­nə gö­rə “Ma­hur-Hin­di” muğ­a­mı­nı mən də pis oxu­ma­mı­şam.
Bir ha­di­sə də onun həy­a­tın­da unu­dul­maz xa­ti­rəyə çe­v­ril­di.M.Ma­qo­may­ev adı­na Fi­lar­mo­niy­a­da ka­me­ra or­ke­s­t­ri­nin müşay­i­ə­ti ilə is­ve­ç­rə­li məş­hur mu­si­qi­çi Si­mon So­mar­ti­ni­nin di­ric­or­luğu ilə bə­s­tə­kar Aq­şin Əli­za­də­nin “Muğ­am­va­ri” sim­fo­nik əsə­ri ifa olu­nur­du. Hə­min əsər­də bir muğ­am ye­ri var, onu Alim Qa­sı­mov ifa et­mə­liy­di.Am­ma Alim Qa­sı­mov hə­min vaxt xa­ri­ji öl­kə­də imiş. Ki­mə müra­ji­ət et­mə­li? Ru­zə xa­nım ya­da düşür və hə­min ge­jə o, Ali­mi əvəz edir, kon­sert uğ­ur­la ke­çir. Hə­min kon­sert­də Azər­bay­ja­nın gör­kəm­li ziy­a­lı­la­rı da iş­ti­rak et­miş­di.
Ru­zə xa­nım tez-tez hər­bi his­sə­lər­də ol­duğ­u­nu fə­rəh­lə qeyd edir. “Ən çox ürək­lə oxu­duğ­um əsg­ər­lə­ri­mi­zin, kur­sant və za­bit­lə­ri­mi­zin şə­rə­fi­nə təş­kil olu­nan kon­sert­lər­dir”-dey­ir. 2006-jı il­də o, Ba­kı Şə­hər Mə­də­niyy­ət ida­rə­si­nin “İlin muğ­am us­ta­sı” no­mi­na­siy­a­sı­na lay­iq görülüb. Mər­hum şa­ir Azad Ta­lı­şoğ­lu Ru­zə xa­nı­mın həy­at və sə­nət yo­lu­na “Sən oxuy­an­da” ad­lı bir ki­tab həsr edib-hə­min ki­ta­bın dörd il ön­jə Va­hid po­eziya evin­də təq­di­ma­tı ke­çi­ri­lib. O təq­di­mat mə­ra­si­min­də Ha­bil Əliy­ev, Əli­ba­ba Məm­mə­dov, Ja­nə­li Ək­bə­rov, İs­lam Rzay­ev, Nə­ri­man Əzi­mov ki­mi gör­kəm­li sə­nət­kar­lar si­mi­mi ürək söz­lə­ri­ni söy­lə­di­lər.
Ru­zə İbi­şo­va in­di 42 ya­şın­da­dır. O, İn­jə­sə­nət Uni­ver­si­te­tin­də pe­da­qoci fə­a­liyy­ə­ti­ni da­vam et­di­rir. Əl­bət­tə, vax­tı olan­da el şən­lik­lə­rin­də, ij­ti­mai təd­bir­lər­də çı­xış edir. Us­ta­dı Nə­ri­man Əliy­e­vin bu söz­lə­ri­ni hə­mi­şə xa­tır­lay­ır : Əsl sə­nət 40 ya­şın­dan so­nra par­lay­ır”.
Ru­zə xa­nı­mın da bir muğ­am ifa­çı­sı ki­mi uğ­ur­la­rı qa­baq­da­dır. Ha­zır­da “Şur” muğ­a­mı­nı ha­zır­lay­ır. Biz də ona uğ­ur­lar ar­zu­lay­aq.